Marsikdo ob omembi le-tega, ne ve točno, kaj je digitalni marketing. Beseda marketing je vsem znana. Pridevnik digitalni pa se navezuje na internetne kanale, ki jih pri tovrstnem marketingu uporabljamo, ko načrtujemo internetni marketing.
Internetni marketing je tako učinkovit prav zato, ker čedalje več časa preživimo na internetu. Tam iščemo vse informacije, ki jih potrebujemo. Tudi ko se odločimo za nakup novih produktov ali storitev, je internet prvo orodje, na katerega v te namene pomislimo.
Prednost tega oglaševanja je tudi v tem, da ga lahko vzpostavimo z minimalnimi stroški. Učinki, ki jih bomo prek njega dosegali, pa so lahko veliki.
Pomembno področje internetnega marketinga je iskalni marketing. Gre za uporabnike spleta, ki spletne strani in informacije iščejo tako, da izbrano ključno besedo vtipkajo v iskalnik kot je npr. Google. Ob vpisu ključne besede se izpišejo rezultati povezav na spletne strani v določenem vrstnem redu. Seveda je za vsako stran bolje, da se med rezultati nahaja čim bolj na vrhu.
Tako je namreč bolj opazna in verjetnost, da jo bodo iskalci kliknili, je večja. Dejavnosti, ki jih na spletni strani in izven nje izvajamo z namenom višanja ranga spletne strani, se imenujejo optimizacija spletnih strani.
V zvezi z digitalnim marketingom omenimo še prodajni lijak. Gre za to, da marketing izvajamo z namenom, da bi stranko prepričali v nakup izdelkov. Vendar pa to ne gre tako enostavno. Prodajni lijak govori o tem, da se stranka najprej zave svoje potrebe, nato išče ponudnike, se odloča med njimi in na koncu izvede nakup.
Če je internetni marketing načrtovan tako kot je treba, v vsaki fazi prodajnega lijaka potencialnega kupca nagovarja na način, da ga potiska v smeri nakupa.
Še preden pa se lotimo kakršnihkoli dejavnosti internetnega oziroma iskalnega marketinga, pa je smiselno izvesti raziskavo trga. Tako bomo namreč dobili vpogled v stanje v naši panogi. Kaj se dogaja v njej in kdo so naši največji konkurenti? Kakšne taktike marketinga uporablja in kaj lahko mi naredimo boljše?
Vedno, ko se odločamo za to, kako bomo prek marketinga pristopili, moramo imeti v mislih, koga nagovarjamo. Tako bomo namreč lahko marketinške dejavnosti načrtovali tam, kjer se ti ljudje nahajajo in jih prepričali z vsebinami, ki so relevantne zanje.
Razlika je namreč med načinom nagovora uspešnih podjetnikov ali pa srednješolcev, s katerimi lahko komuniciramo na bolj neformalen način. Predvsem pa je smiselno težiti k stalnim izboljšavam, da bi komunikacijo s strankami dvignili na čim višjo raven.
Ko se pogovarjamo o digitalnem marketingu, se odprejo vrata v svet neskončnih priložnosti. Toda kaj dejansko to besedno zvezo pomeni? Vzemimo si trenutek, da se poglobimo v to razburljivo področje.
Digitalni marketing je že več kot desetletje osnovna sestavina uspešnega poslovanja podjetij po vsem svetu.
Je način, s katerim podjetja dosežejo svojo ciljno publiko preko različnih spletnih kanalov. Pri digitalnem marketingu se uporablja moč iskalnikov, socialnih omrežij ter uporabe mobilnih naprav. Tako podjetja lažje promovirajo svoje izdelke in storitve. Ker dandanes vse več časa preživljamo na spletu, je takšna oblika marketinga vedno bolj aktualna.
Osnovna misel je, da iščemo odgovore na svoja vprašanja, brskamo za izdelki in storitvami ter se odločamo za nakupe. In kje najprej pogledamo? Na internet, seveda! To postane naše prvo orodje, ko iščemo informacije, rešitve ali izdelke.
To je ključna prednost digitalnega oglaševanja – dosežemo potencialne stranke na njihovi poti po spletu. Pri tem pa ne gre le za udobje in enostavnost. Digitalni marketing je tudi izjemno stroškovno učinkovit.
Lahko ga vzpostavite z minimalnimi finančnimi sredstvi in še vedno dosežete velik vpliv. To je priložnost, ki jo je težko spregledati. Učinki, ki jih boste prek digitalnega marketinga dosegli, pa so lahko resnično veliki. Internet ponuja ogromno možnosti za interakcijo s potencialnimi strankami. To pomeni, da lahko komunicirate z njimi na oseben in relevanten način. To je bistveno drugačen pristop od tradicionalnega oglaševanja, kjer je bila komunikacija enosmerna.
V svetu digitalnega marketinga se poudarja tudi koncept iskalnega marketinga. To je področje, kjer uporabniki spletne strani in informacije iščejo tako, da vtipkajo ključno besedo v iskalnik, kot je na primer Google. Ko vpišejo ključno besedo, se izpišejo rezultati povezav na spletne strani v določenem vrstnem redu.
Za vsako je dobro, da se med spletnimi rezultati nahaja čim višje. Tako bo bolj opazna uporabniku, kar poveča možnost, da bo le-ta kliknil na povezavo. Cilj optimizacije spletne strani je to, da se načrtno poveča možnost tega scenarija. Optimizacija vsebuje različne pristope in tehnike, ki pomagajo izboljšati možnost tega, da se vaša spletna stran uvrsti višje na seznamu zadetkov iskalnika.
Gre za svojevrstno tekmovanje za pozornost, kjer je višje mesto na seznamu cilj, ki ga želite doseči. Vse to le nakazuje, kako kompleksen in dinamičen je svet digitalnega marketinga. Gre za nenehno spreminjajoče se okolje, ki zahteva razumevanje, prilagajanje in vztrajnost. Če pa se lotite tega izziva z znanjem in strastjo, se lahko odprejo vrata do neprecenljivih priložnosti za vaše poslovanje. Digitalni marketing je prihodnost, ki jo lahko oblikujete že danes.
Ko se pogovarjamo o internetnem marketingu, se odprejo vrata v digitalni svet, kjer se odvija prava čarovnija. Internetni marketing je izjemno učinkovit prav zato, ker je internet postal nepogrešljiv del našega vsakdana. Vsak dan preživimo ure in ure brskanja po spletu, iskanja informacij, rešitev in izdelkov. In ko se odločimo za nakup novega pametnega telefona ali raziskujemo počitniške destinacije, je internet vedno naš prvi postanek. Ampak, kaj dejansko pomeni internetni marketing?
Je način promoviranja izdelkov/storitev, preko različnih digitalnih kanalov. Zaradi množičnosti uporabe digitalnih kanalov lahko digitalni marketing doseže mnogo večje ciljno občinstvo. Za razliko od tradicionalnega oglaševanja je digitalni marketing relativno cenovno ugoden. To pomeni, da je dostopen tudi majhnim in srednjim podjetjem, saj je vstopni prag za to nizek.
S pomočjo internetnega marketinga lahko tudi manjša podjetja dosežejo globalno občinstvo, ne da bi porabila velike vsote denarja. Poleg tega internetni marketing omogoča personaliziran pristop do strank.
Iskalni marketing, znan tudi kot optimizacija spletnih strani, je ključni del internetnega marketinga. Ko uporabnik vpiše ključno besedo v iskalnik, na primer Google, se izpišejo rezultati povezav na spletne strani v določenem vrstnem redu.
V interesu vsake spletne strani je, da se nahaja čim višje na tem seznamu, po možnosti med prvimi petimi zadetki. Razlog za to je preprost, devet desetin uporabnikov klikne na prvih pet zadetkov na iskalnikov. Optimizacija je kot igra šaha, kjer poskušamo ugotoviti, kaj je tisto, kar bo spletnim iskalnikom najbolj olajšalo podajanje kvalitetnih informacij iskalcem.
Ko govorimo o internetnem marketingu, moramo omeniti tudi koncept prodajnega lijaka. Gre za proces, kako stranke prepričati v nakup izdelkov ali storitev. To ni enostaven postopek, ampak kompleksen zaporedje korakov. Stranka najprej prepozna svoje potrebe, nato pa začne iskati ponudnike, primerjati možnosti in se končno odloči za nakup.
Internetni marketing mora biti načrtovan tako, da potencialnega kupca vodi skozi vsako fazo prodajnega lijaka na način, ki ga usmerja k nakupu. To zahteva premišljene strategije in ustvarjalnost pri oblikovanju vsebi. Internetni marketing je most med vašim podjetjem in digitalnim svetom, ki ga je treba izkoristiti v polni meri.
Ko razmišljamo o iskalnem marketingu, se odpre svet, kjer se besede in ključne besede spremenijo v most, ki povezuje podjetja s svojo ciljno publiko. Iskalni marketing je ključnega pomena za doseganje spletne vidnosti in privabljanje potencialnih strank.
Vaš cilj kot podjetja je, da se vaša spletna stran znajde med prvimi rezultati, saj je to mesto, kjer se odvija večina prometa. Zakaj je iskalni marketing ključen? Predvsem zato, ker večina ljudi, ki išče informacije na spletu, ne preide čez prvo stran rezultatov iskanja. Če vaša spletna stran ni med temi prvimi rezultati, je verjetnost, da vas bodo potencialne stranke opazile, zelo majhna. Pravzaprav se večina klikov zgodi na prvih nekaj rezultatih, zato je ključno, da se tam znajdete.
To se doseže primarno z vsebinami, ki so uporabne za iskalce. Poleg tega je pomembna premišljena uporaba ključnih besed, meta podatkov in upoštevanje Googlovih smernic E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness – Slov. izkušnje, strokovnost, Avtoritativnost, vrednost zaupanja)
Z njihovo pravilno uporabo lahko izboljšate svoje rangiranje in se približate vrhu seznama zadetkov. Vendar pa iskalni marketing ne zajema samo organskega iskanja.
Drugi del iskalnega marketinga je plačljivo oglaševanje vsebin, kjer se promovira spletno stran preko prikazovanja oglasov v točno določenih primerih. To je ponavadi takrat, ko iskalec na spletnem iskalniku vtipka točno določene fraze (kar pomeni, da išče to specifično storitev ali izdelek).
Na takšen način se da tudi predstavljati podjetje na vrhu iskalnikov, vendar ta pristop zahteva spretno upravljanje oglaševalskega računa in minimalno količino proračuna, pod katero ne moremo iti.
Pomembno je tudi, da sledite analitiki in spremljate uspešnost vaših iskalnih marketinških kampanj. Tako lahko prilagajate svojo strategijo in izboljšujete rezultate. Iskalni marketing je ključ do spletne vidnosti in doseženih potencialnih strank.
Z ustrezno strategijo in izvajanjem lahko izstopite v konkurenci, pritegnete več obiskovalcev na svojo spletno stran in povečate svojo spletno prisotnost. To je investicija, ki se obrestuje in vam pomaga graditi močno prisotnost na spletu.
Prodajni lijak je način, da potencialne stranke, ki ne vedo, da naše podjetje sploh obstaja, spremenimo v kupce. Vključuje različne korake, kjer potencialno stranko postopoma usmerjamo proti nakupu. Prvi korak v prodajnem lijaku je prepoznavanje potreb stranke.
To se zgodi, ko stranka ugotovi, da ima neko težavo ali potrebo, ki jo je treba rešiti. Na primer, morda išče nov pametni telefon, ker je njen stari že zastarel. To je trenutek, ko se začne njeno potovanje skozi prodajni lijak.
Naslednji korak je iskanje informacij in rešitev. Stranka bo začela brskati po spletu, brati ocene, primerjati izdelke in iskati informacije, ki ji bodo pomagale pri odločitvi.
V tej fazi je ključno, da je vaša spletna prisotnost močna in da lahko stranka najde relevantne informacije na vaši spletni strani. Ko stranka pridobi dovolj informacij, bo razmislila o možnostih. Morda bo izbrala nekaj izdelkov ali ponudnikov, ki se ji zdijo primerni.
To je čas, ko se začnejo pojavljati vprašanja, kot so: Kateri izdelek je najboljši? Ali je cena primerna? Kako dolgo traja dostava? Nato pride do odločitve. Stranka se bo odločila za nakup določenega izdelka ali storitve.
To je trenutek, ko morate poskrbeti, da je postopek nakupa enostaven in jasen. Uporabnikom omogočite, da hitro in enostavno dokončajo nakup. V zadnjem koraku prodajnega lijaka pride do nakupa. Stranka izvede transakcijo in postane vaša stranka.
Vendar pa se tukaj prodajni lijak ne konča. Pomembno je, da ohranite stik s stranko, ji zagotovite odlično izkušnjo in jo spodbudite k ponovnim nakupom. Prodajni lijak je ključen za uspeh vsakega podjetja, saj pomaga razumeti potencialne stranke in kako jih usmeriti k nakupu.
Z ustrezno strategijo lahko povečate konverzijo in gradite dolgoročne odnose s strankami. To je potovanje, ki se začne z odkrivanjem potreb in konča z zadovoljno stranko.
Preden se lotimo katere koli oblike marketinga, je bistveno, da se poglobimo v raziskavo trga.
Z raziskavo trga ugotovimo, kakšne so želje in potrebe naših potencialnih strank. Tako lahko ugotovimo, kje obstajajo skrite priložnosti na tržišču, ki jih naši konkurenti ne izkoriščajo. Tako ugotovimo svojo konkurenčno prednost.
Raziskava trga nam pomaga odgovoriti na številna ključna vprašanja. Prvič, lahko ugotovimo, kdo so naši največji konkurenti in kako uspešni so. To nam omogoča, da bolje razumemo tržno dinamiko in potencialno ogrožanja na trgu. Če vemo, kako delujejo naši konkurenti, lahko bolje načrtujemo svoje strategije.
Poleg tega nam raziskava trga pomaga prepoznati trende in priložnosti v panogi. Na primer, lahko odkrijemo nove trende potrošniških navad ali rastoče segmente trga, na katere bi se lahko osredotočili. To nam omogoča, da se pravočasno prilagodimo spreminjajočim se razmeram in izkoristimo nove priložnosti.
Ena izmed ključnih prednosti raziskave trga je tudi razumevanje potreb in želja strank. Ko bolje razumemo, kaj stranke iščejo in pričakujejo, lahko bolje oblikujemo svoje produkte ali storitve. Prilagoditev ponudbe glede na potrebe strank je ključ do zadovoljstva strank in zvestobe. Poleg tega lahko raziskava trga pomaga prepoznati t.i. luknje na trgu.
To so priložnosti, ki jih naši konkurenti morda ne izkoriščajo ali so slabo zadovoljeni. S pravilnim pristopom lahko izkoristimo te priložnosti in pridobimo konkurenčno prednost. Kako pa izvajamo raziskavo trga? Obstaja več metod, ki jih lahko uporabimo, od anketiranja strank, preučevanja konkurence do analize trendov in statistik. Pomembno je, da se zanesemo na zanesljive podatke in ne le na domneve.
Na podlagi tega se izdela strategijo digitalnega marketinga. Ta bo ustvarjena z mislijo na specifične potrebe naših strank. To je boljše za stranko, kakor tudi za podjetje, da po nepotrebnem ne troši sredstev tam, kjer izplena ne bo. Pomaga nam razumeti tržno okolje, prepoznati priložnosti in prilagoditi naše strategije. Z njo lahko gradimo trdne temelje za dolgoročni uspeh in rast našega podjetja.
Vsako podjetje se mora zavedati, da različne ciljne skupine potrebujejo različne pristope. To pomeni, da je pravilno zastavljeno sporočanje razlika med uspehom in neuspehom. Ko bolje razumemo, kdo so naše stranke, lahko oblikujemo sporočila, ki jih bodo pritegnila. Pomembno je, da se osredotočimo na težave in potrebe ciljne skupine. Kaj jih skrbi? Kaj iščejo? Kakšne težave želijo rešiti?
Če nam uspe to ugotoviti, bo učinkovitost naših sporočil večja, saj bo ustvarila čustveno vez med nami in našimi strankami.
Uporaba pravega tona pomaga, da se stranke počutijo bolj udobno in sprejeto.
Na voljo imamo več komunikacijskih kanalov, kar nam omogoča, da svoje sporočilo prilagodimo uporabniku vsakega od teh kanalov. Lahko ciljamo na uporabnike na podlagi nakupovalnih navad, interesov, starosti, faze v življenju (samski, v zvezi, poročeni) itd.
Poleg tega se lahko ustvari vsebine, ki točno odgovarjajo na vprašanja, ki si jih naše potencialne stranke postavljajo. Predkorak za to je seveda učinkovito izpeljana raziskava tržišča. Prilagoditev sporočila je ključ do uspeha v digitalnem marketingu.
Ko strankam ponudimo sporočila, ki so relevantna in pomembna za njih, povečamo verjetnost, da bodo odgovorile na naše sporočilo in postale naše stranke. To je pot do dolgoročnega uspeha in gradnje trdnih odnosov s strankami.
V svetu digitalnega marketinga ni univerzalne formule za uspeh. Vsako podjetje se mora posvetiti temu da sploh ugotovi, kdo so ciljno občinstvo. Nato mora ugotoviti, kaj so edinstveni problemi, težave in cilji, ki jih njihova idealna stranka ima (v marketingu se tej fiktivni stranki reče tudi prodajna osebnost, ang. Buyer persona).
Šele takrat se lahko začne učinkovito graditi dolgoročno strategijo, ki bo pripeljala do novih strank in večje prodaje. Vse marketinške in prodajne aktivnosti morajo biti izpeljane z mislijo na to, za koga to sploh izvajamo.
Če ste lastnik podjetja, morate definirati tudi, kaj je cilj digitalnega marketinga? Ali želite povečati prepoznavnost vaše blagovne znamke? Ali želite povečati število naročnikov/sledilcev, s katerimi boste potem lahko komunicirali direktno in jih mamili v nakup? Želite direktno prodajo? Bodite pripravljeni na resne vložke v digitalni marketing.
Poleg tega morate natančno preučiti svoje ciljno občinstvo. Kdo so vaše stranke? Kaj jih zanima? Kje preživljajo svoj čas na spletu? Kaj iščejo? Bolj ko razumete svoje ciljno občinstvo, lažje boste oblikovali sporočila in kampanje, ki jih bodo pritegnila. V digitalnem marketingu je spletna prisotnost ključnega pomena.
Začne in konča se s tem, da morate imeti odlično spletno stran. Stran mora biti tehnično dobro postavljena, hkrati pa uporabnikom prijazna in informativna. Izpolnjevati mora tri osnovne kriterije:
Ena izmed najbolj učinkovitih strategij v digitalnem marketingu je iskalni marketing.
Kot smo že omenili, to pomeni načrtno doseganje tega, da se pojavite visoko med iskalnimi rezultati. To poveča možnost, da nekdo klikne na našo spletno stran.
Poleg tega morate upoštevati tudi prodajni lijak. To je pot, po kateri potencialne stranke prehajajo, preden postanejo vaše stranke. Razumevanje tega procesa vam omogoča, da bolje usmerjate svoje marketinške napore in povečate konverzijo. Nikoli pa ne pozabite na raziskavo trga. Razumevanje svoje panoge, konkurence in trendov vam daje konkurenčno prednost.
Prav tako vam omogoča, da bolje razumete, kako se prilagoditi spreminjajočim se potrebam in željam strank. Na koncu pa se morate neprestano učiti in prilagajati. Svet digitalnega marketinga se hitro spreminja, zato morate ostati prilagodljivi in se prilagajati novim trendom in tehnologijam.
Nikoli ni konca poti v digitalnem marketingu, vedno je prostor za rast in izboljšave. Digitalni marketing je neprecenljivo orodje za rast in uspeh vašega podjetja. Z ustrezno strategijo in pristopom lahko dosežete svoje cilje in gradite trdne odnose s strankami. Sledite svoji digitalni poti, bodite ustvarjalni in vedno se prilagajajte spreminjajočim se razmeram na spletu. To je ključ do uspeha v digitalnem svetu.