Pričnimo
projekt

Spletni donos banner

IZDELAVA SPLETNIH STRANI / TRGOVIN PO NAROČILU

Oblikovanje spletne strani ali trgovine je eden izmed najpomembnejših dejavnikov . Lahko gre za odločilni faktor, ki bo obiskovalca prepričal v to, da vam zaupa zaradi modernega in privlačnega videza. Trendi spletnega oblikovanja se pogosto spreminjajo.

Vsako leto so popularni novi načini prikaza grafične vsebine. Dober dizajn bo upošteval najnovejše smernice in na obiskovalcu strani naredil dober prvi vtis! Skladnost barv, premišljeno izbrane kvalitetne fotografije, preglednost – mnogo faktorjev vpliva na celovito uspešnost dizajna vaše spletne strani.

Kot že rečeno se lahko spletna stran oz. trgovina izdela na več načinov. Ne pogosta, a še vedno možna varianta, je izdelava spletne strani po meri oz. naročilu. Kot ime pove, gre za edinstveni dizajn narejen samo za vas. Je znatno dražji kot oblikovanje po predlogi, a se v celoti prilagodi vašim željam, potrebam in CGP-ju podjetja. Stranke lahko design izdelajo sami, lahko pa jim pomagamo tudi mi ali pri izbiri oblikovalca ali pri sami izdelavi.

Oblikovanje spletnih strani je samo začetek, ne smemo pozabiti na res dovršeno izdelan design. Torej v oblikovni zasnovi spletne strani / trgovine mora biti prikazano vse: od tega kako se obarva gumb ko kliknemo nanj, do tega kako izgleda posamezna spletna stran, kot tudi tehnične informacije, koliko % zaslona zasede določena slika ipd.

Postopek pridobivanja primernega designa, je lahko kompleksna in dolgotrajna naloga, kjer morajo sodelovati vsi – tako stranka, kot oblikovalec kot programerski del ekipe.

ODZIVNI

SPLETNI DESIGN

Odzivni spletni dizajn (ang. ‘responsive web design’) poskrbi za pravilni prikaz spletne strani pri različnih napravah in ekranih. Skoraj vsak mobilni telefon in tablica ima svoje dimenzije ekrana, gostoto pikslov in razmerje višine x širine. Ne bi imelo smisla, da bi spletna stran lepo izgledala le na vašem domačem ekranu. Danes je več kot polovica iskanja opravljena preko mobilnih telefonov. Že leta 2015, je Google začel višje rangirati tiste spletne strani, ki jih zaznava kot mobilno prijazne.

Spletna stran prilagojena za telefone

Telefoni

Pri mobilnih telefonih prilagodimo strukturo in vsebino spletne strani precej majhnim napravam. Misliti moramo tako na portretni kot ležeči način prikaza.

Prilagoditev spletne strani tablicam

Tablice

Dimenzije ekranov tablic se med seboj drastično razlikujejo – če bi preprosto kopirali isto odzivnost od mobilnih telefonov, bi bila prikazana vsebina na večjih tablicah prevelika.

Prilagoditev spletne strani manjšim ekranom

Manjši ekrani

Predvsem za manjše prenosnike in kadar ne želimo imeti okna brskalnika preko celega ekrana. Tukaj je potrebno bistvene informacije predstaviti kljub manjši višini.

Prilagoditev spletne strani večjim ekranom

Večji ekrani

Kljub temu, da je standard za monitorje trenutno Full HD, vedno več ljudi posega po večjih 4K zaslonih. Pomembno je, da spletna stran izgleda dobro tudi tam!

POSTOPEK IZDELAVE

SPLETNE STRANI / TRGOVINE PO MERI

1.

Sestanek

2.

Design

3.

Postavitev

4.

Do-programiranje

5.

Pred objavo

6.

Večjezičnost

7.

Objava

1. Delovni sestanek s stranko
V kolikor stranka izrazi željo po izdelavi spletne strani po meri oz. trgovine po naročilu in designa le te še nima, je nujno potreben delovni sestanek v katerega je vključen vodja projekta, oblikovalec in programer.

Na tem sestanku, se določijo želje stranke, postopek delovanja spletne strani, osnove designa spletne strani, kaj je namen spletne strani, kdo in kako se bo izdelalo besedilo itd.

Takšen sestanek včasih vzame tudi dobro polovico delovnega dneva, saj se tako izognemo kasnejšim nesporazumom. Pred sestankom stranko prosimo, da sestavi svoje želje in pričakovanja, da pridobi primer všečne spletne strani.

Razmisli o stvareh kot so povezava med spletno stranjo in računovodskim programom, in o tem kdo bo urejal spletno stran, ko bo ta končana. Dobro je, da določi vodjo projekta tudi s svoje strani, s katerim bomo v stiku ter se odloči kdo bo izdelal morebitna nova besedila.

Že na sestanku nas morate opozoriti o stvareh kot so Partner log-in, dodatni gumbi za povpraševanje na izdelkih, ki nimajo zaloge in o podobnih željah.
Bolj kot je dodelana vaša ideja, manj popravkov in dodelav bo v času izdelave spletne strani po meri. Hkrati bo tudi manj morebitnih nepredvidenih stroškov.


2. Izdelava designa in strukture spletne strani / trgovine
Na osnovi delovnega sestanka se izdela design spletne strani. Le tega vam seveda pošljemo v pregled. Na tej točki je potreben vaš »input« in vsi komentarji glede izgleda. Bodite pozorni – design je sestavljen iz večih podstrani.

Vaše komentarje moramo pridobite na celostni izgled spletne trgovine. Vse nevšečnosti je potrebno odpraviti že na tej točki, saj je kasneje ko je stran že postavljana zelo težko (časovno potratno) popravljati osnovni izgled (ozadje, barve, struktura, pozicija določenih elementov, font besedila itd.).


3. Postavitev spletne strani
Izdela se osnova spletne strani ali trgovine. Na tej točki bomo potrebovali vso potrebno besedilo, slike, video posnetke, linke do družbenih omrežij, določila na katere maile bodo prihajala povpraševanja in podobno.


4. Dodatna programerska dela
Ko bo vse zgoraj našteto urejeno, pa se začnejo še dodatna programerska dela kot so: povezava računovodskega programa s spletno trgovino, Log-in partner, izdelava dodatnih html-jev za zunanje strani kot je Ceneje.si. ureditev gumba za povpraševanje, ureditev primerjave izdelkov, posebni naročilni listi in še in še.

Tudi za nekatere od teh strani je potrebno imeti oblikovalsko predlogo. V kolikor le te ni, jih je potrebno dodatno izdelati predno se pošljejo dodelave programerju.


5. Projekt gre h koncu
Na tej točki se izvajajo testi na spletni strani. Tu se po potrebi naredijo tudi nove ocenitve željenih dodelav (na katere ste morda pozabili pri začetku projekta). Ko so izvedene vse dodelave, popravki in testi, se spletna stran oz. trgovina objavi.


6. Večjezičnost spletne strani / trgovine.
Če želite imeti spletno stran v večih jezikih, je na tej stopnji tik pred objavo a po vseh testih, potrebno narediti jezikovne različice. V kolikor besedila spletne strani še nimate prevedenega, vam lahko pri pridobivanju ponudbe pomagamo tudi  na Vsi.si d.o.o.

Zbere se torej vso besedilo iz na novo narejene spletne strani (ne sme se pozabiti na besedila kot so Politika zasebnosti, Obvestilo o piškotkih, avtomatična e-mail obvestila ipd.). Le tega se pošlje v ocenitev prevajalcem.

Ko stranka potrdi ponudbo prevajanja, gre celotno besedilo v prevod, v vse željene jezike. Več kot je besedila, daljši je rok izdelave le teh. Najpogosteje se s prevajalci zmenimo tako, da prvo uredijo prevod v angleščino in nato še v druge jezike.

V tem času ko prevajalci izdelujejo prevode, lahko mi že postavljamo angleško stran. Ko so urejeni vsi jeziki spletne strani se stran objavi.

Stranka mora že na začetku projekta določiti ali bodo jezikovne različice spletne strani stale na ločenih domenah.

PRIMERI DOMEN: primer. si za slovensko jezikovno različico, primer.com ali primer.eu za angleško jezikovno različico, primer.de za nemško jezikovno različico ipd. oz. ali bodo jezikovne različice stale na eni domeni v podmapah

PRIMER: primer.si/en/ ali primer.si/de/ itd. Za različne jezikovne različice se lahko izdelajo tudi podomene. Torej nekakšna kombinacija med novo domeno in pod-mapo. Najpogosteje podomena izgleda takole: de.primer.si


7. Projekt je zaključen
Ko je enkrat stran oz. trgovina končana in objavljena vas obvestimo o tem, da vam pripadajo tudi urice izobraževanja. Na teh uricah vas poučimo o splošni uporabi spletne strani. Tako boste na spletni strani oz. trgovini lahko tudi sami urejali vsebino, slike, video posnetke, prodajne izdelke in podobno.

Potrebujete spletno stran?
Potem ste na pravem mestu!

Je vaša spletna stran neučinkovita, starega izgleda ali pa njene funkcije ne delujejo več? Si želite spletno stran, ki bi jo lahko vsebinsko dopolnjevali tudi sami?

POGOSTA VPRAŠANJA

Ne, designa nove spletne strani ali trgovine ni potrebno naročiti pri nas. Vam pa priporočamo, da izberete izvajalca, ki ima izkušnje na področju oblikovanja spletnih strani. Namreč le takšno podjetje vam bo ponudilo tudi izdelavo Wire-frame-a, ki ima zraven zapisan potek uporabe spletne strani in svetovanje pri UX-u na spletni strani (uporabniška izkušnja). Namreč to so točke, ki zelo vplivajo na uspešnost poslovanja preko spleta.

Nikakor pa vam ne priporočamo, da za nov design spletne strani vzamete študenta/ko ali znanca/ko, ki na tem področju še ni nabral/a potrebne kilometrine izkušenj. Najbolj optimalna rešitev je pridobiti ponudbo podjetja, ki ima ekipo sestavljeno tako iz mladih (z novimi idejami) kot iz izkušenih oblikovalcev, ki že poznajo pravila uporabniške izkušnje, pomena WireFramea in zahtev posameznih spletnih strani.

Enostavni odgovor je da. Bolj kompleksni in natančen odgovor pa je, da je povezava z računovodskimi programi v večini možna.

Če so vaše zahteve več ali manj osnovne se povezavo, za nekatere računovodske programe, lahko rešuje tudi z vtičniki. To je najcenejša možna izbira, ki pa ima seveda določene omejitve.

V kolikor so vaše zahteve specifične oziroma bolj zahtevne, pa je potrebno predati vaše želje programerju, da izdela povezavo prilagojeno le za vas in vašo spletno trgovino.

Če se odločite za enostavno sinhronizacijo z uporabo vtičnika je le ta omejena na prenos podatkov kot so:

  1. Ime izdelka
  2. Kratki ali dolgi opis izdelka
  3. Cena izdelka
  4. Zaloga izdelka

Nekateri računovodski programi preko vtičnika prenašajo tudi katere druge podatke, vendar ne prav veliko več od naštetega.

Če želite povečati možnost prenosa podatkov, pa je po navadi potrebna dodelava s strani programerja. Najpogosteje se iz računovodskega programa prenašajo naslednji podatki:

  1. Ime izdelka
  2. Kratki opis izdelka
  3. Cena izdelka
  4. Kategorije izdelkov
  5. Zaloga
  6. Dolgi opis izdelka
  7. Tehnične splecifikacije (teža izdelka, širina in dolžina izdelka, …),
  8. Poštnina izdelka
  9. Po želji se lahko doprogramira, da se prenašajo tudi atributi, ki vplivajo na filtre na spletni strani. Najpogostejši atributi so: barva, vrsta materiala, velikost (ko govorimo o oblekah), vzorec, teža in druge tehnične specifikacije.

Na spletno trgovino se lahko vključi sledeče plačilne metode:

  • Plačilo ob povzetju (s pomočjo pošte ali osebno na prevzemnem mestu)
  • Plačilo preko UPN-ja oziroma predračuna
  • Plačilo s kreditno kartico (tu je potrebna pogodba z banko, da pridobite sistem. Nam najbolj poznani so: Bankart, NestPay, Braintree … )
  • Plačilo preko PayPal-sistema (omogoča klasično ali kartično plačevanje)
  • Plačilo po obrokih (sistemi kot so: LeanPay, Summit Leasing …)

Vedno bolj se zamnšuje uporaba PayPall plačilnega sistema, saj je njihova provizija vedno višja. Vedno bolj pogosti način plačevanja preko spleta, pa je klasično kartično plačilo. Da se le ta lahko vključi na spletno trgovino, morate poklicati banko kjer ima podjetje odprt račun in povprašati kateri sistem za spletno plačevanje nudijo. Nekatere banke uporabljajo Bankart, nekatere NestPay, druge spet nekaj drugega.

Dobro je, da to storite že na začetku projekta, saj vam bo banka hkrati povedala tudi rok za pridobivanje dostopa za spletna plačila in njihove zahteve (kaj mora spletna stran vsebovati, da vam bodo dostop sploh odobrili).

Seveda. V kolikor za vas izdelujemo spletno stran ali trgovino vam lahko izdelamo tudi t.i. bookig sistem. Cena le tega pa je zelo odvisna od vaših želja in zahtev. Večina podjetji se poslužuje enostavnih booking sistemov, kjer informacije prejmejo na mail, končni najem oz. potrditev najema pa opravijo preko telefona.

Stranke so nam namreč pogosto sporočile, da kadar je najem popolnoma avtomatiziran in na koncu le tega ni zahteve po plačilu, prihaja do t.i. lažnih rezervacij. Obiskovalec spletne strani, se namreč ne čuti dolžnega rezevracije odpovedati ali pa je pač nanjo pozabil.

V kolikor je v ozdaju plačilo, do tega ne prihaja. Če izvedba plačila pač ni mogoča, se stranke raje poslužujejo malo starejšega načina rezervacije termina, ki zahteva kontakt (najpogosteje klic) med podjetjem in stranko.

V kolikor spletne strani še nimate in se še niste odločili za ime domene, vam bomo pomagali tudi pri izbiri le te. Končno izbrano domeno (za katero se preveri ali je prosta) lahko prav tako zakupimo mi ali vi. Priporočamo, da imate vse na enem mestu. V kolikor se na domene, domovanja in strežnike nič ne spoznate, vam priporočamo, da se določite da boste strežnik in domeno imeli pri nas. Tako se izognemo morebitnim neplačilom domene ali strežnika in morebitnim izgubam vstopnih podatkov.

STE NOVO PODJETJE IN ŠE NIMATE CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE?

KAKO DO NOVEGA LOGOTIPA IN CGP-ja

Celostna grafična podoba (CGP) obsega zahteve, pravila in priporočila kako uporabljati prepoznavne znake podjetja na pravilen način. Predstavnostni znaki kot so logotip, slogan, barva omogočajo edinstvenost ter prepoznavnost  ne glede na to ali se podjetje predstavi na tiskanih medijih ali na spletu.
Če ima podjetje že dodelano osnovno identiteto se izdelava celostne grafične podobe uskladi že narejenim materialom. V kolikor podjetje tega nima pa se CGP izdela v celoti. Glavni elemeni CGP-ja so po večini: logotip in njegove zakonitosti, barva v RBG, CMYK in številnem zapisu, tipografija, izgled tiskanega  materiala kot so dopisnice in kuverte, mape, brošure, zložneke, žigi, zakonitosti slikovnega materiala in podobno. Na osnovi celostne grafinčne podobe in njenih določil se izdela tudi design spletne strani.