Pričnimo
projekt

Spletni donos banner

SEO optimizacija spletnih strani – z vami na poti do vrha

Optimizacija spletnih strani (SEO) je le ena od storitev, ki vam jo ponujamo v podjetju Vsi.si d. o. o., Ljubljana. Gre za kompleksen proces, ki pripomore, da se vaša spletna stran v kratkem času znajde na najvišjih pozicijah organskih zadetkov na Googlu.

Če iščete zanesljivega ponudnika za izdelavo spletne strani ali zgolj SEO optimizacijo vaše obstoječe spletne strani, potem ste na pravem mestu. Ekipa strokovnjakov iz našega podjetja bo z vami na poti do vrha!

optimizacija spletnih strani

Visoko, višje, najvišje z optimizacijo spletni strani v Vsi.si d. o. o.

Glavni cilj izdelave SEO spletne strani in SEO optimizacije je uvrstiti določeno spletno stran na visoke pozicije na Googlu in ostalih spletnih iskalnikih. Optimalen rezultat je prva stran zadetkov, vaš cilj pa je verjetno sam vrh. Kaj je optimizacija spletnih strani? Kako poteka? Poteka v nekaj ključnih korakih, med katerimi je tudi temeljita analiza obstoječe spletne strani ali pa odločitev za izdelavo nove spletne strani, ki bo prilagojena pravilom spletne optimizacije.

Pri spletni optimizaciji je zelo pomembna izbira ključnih besed, s katerimi se želite uvrstiti na visoke pozicije. Ključne besede morajo biti povezane s storitvami ali izdelki, ki jih ponujate, spletna stran pa mora biti prilagojena tudi konkretnim navadam spletnih uporabnikov. To pomeni, da mora biti ne le atraktivna in zanimiva, ponuditi mora vse relevantne informacije, ki jih uporabnih išče oziroma potrebuje. Ko ste enkrat na samem vrhu Googlovih zadetkov, pa se proces seo optimizacije še ne konča.

Optimizacija spletne strani cena katere je ugodna, je dinamičen in stalen proces. Ne veste, komu zaupati zahtevno nalogo seo optimizacije internetne strani. Tisto, kar dela pristop našega podjetja še posebej učinkovit, je kombinacija »off site« in »on site« optimizacije spletnih strani, uporabljene ključne besede pa so prilagojene predvsem zadetkom v Googlu in tako primerne tudi za Google oglaševanje.

Številne zadovoljne stranke so dokaz, da smo na pravi poti – na poti, po kateri bi si želeli stopati tudi v vaši družbi!

Kaj pomeni SEO strategija?

Kaj je SEO optimizacija internetnih strani? Po angleško Search Engine Optimization označuje popravljanje ugleda internetnih strani. Ker spletni iskalniki razvrščajo zadetke od najbolj do najmanj relevantnih, bi si moralo vsako podjetje prizadevati, da se uvrsti na sam vrh.

S kvalitetno opravljeno spletno optimizacijo bomo poskrbeli, da bo vaša internetna stran taka, da bo Googlovemu algoritmu všeč in vas bo nagradil z visokimi uvrstitvami. To bomo zagotovili s preurejanjem besedil na vaši strani, meta opisov, imen slik itd.

Z off-site optimizacijo, ki ne bo opravljena na sami strani, temveč izven nje, bomo s premišljeno napisanimi članki poskrbeli za še dodatne rezultate. Optimizacija spletne strani cena je izvrstna odločitev, če si želite v digitalnem svetu postati bolj vidni. Primerna je za vse vrste internetnih strani (tudi trgovine, družbena omrežja, blogi in forumi) in za vse urejevalnike (WordPress ali kak drug).

 optimizacija spletne strani

 

Kaj pa cena SEO optimizacije spletnih strani?

Vsaka izdelava spletne strani in optimizacija obstoječe spletne strani je projekt zase, zato je težko govoriti o konkretni ceni. Če se zanimate za naše storitve in bi radi, da vam pomagamo priti na vrh, vas vabimo, da nas kontaktirate.

Dogovorili se bomo za sestanek v naših poslovnih prostorih v Ljubljani, kjer nam boste predstavili svojo vizijo, mi pa vam bomo pomagali pri realizaciji vaših poslovnih ciljev.

Optimizacija spletnih strani je ključna pri vrednosti vaše spletne strani, brez obiska je vaša spletna stran vredna 0€, zato je spletna optimizacija tista, ki dviguje ceno in vrednost vaše spletne strani.

Spodaj smo za vas pripravili izčrpen vodič o optimizaciji spletne strani. Lahko se izobrazite o vseh vidikih optimizacije. Menimo, da smo pripravili najbolj obsežen vir informacij na to temo v Sloveniji!

 

Optimizacija spletnih strani – osnove

Že zadnjih dvajset let je uporaba spletnih iskalnikov glavni način pridobivanja informacij. Ljudje jih uporabljajo v prostem času, kot pomoč pri raziskovanju virov in literature, kakor tudi poslovno. Spletni iskalniki nam ponudijo rezultate v obliki seznama zadetkov, ki lahko vsebuje od par sto do več milijonov povezav.
Dejavnosti, kjer poskušamo spletno stran ali spletno trgovino uvrstiti višje na iskalnik, pravimo optimizacija za spletne strani.
Optimizacija spletnih strani predstavlja najpomembnejšo dejavnost za učinkovito delovanje spletne strani ali spletne trgovine. Spletno mesto brez spletnega prometa je kot avto brez goriva. Ni važno kako dober in drag je, brez goriva se ne bo premaknil z mesta.
Enako velja za spletne strani. Ni važno, kako dobro je postavljena, brez spletnega prometa je sama sebi namen.
Delež ljudi, ki nakupujejo in poslujejo preko spleta se povečuje že zadnjih par let. Ta trend se bo v prihodnjih letih samo še povečeval.
To pomeni, da poslovanje preko spleta predstavlja vedno bolj pomemben prodajni kanal, ne glede na dejavnost.
V zadnjih letih tudi vse več podjetij razume, da svetovni splet predstavlja zelo pomemben vir dotoka strank. Spletna stran ne predstavlja več samo predstavitve podjetja na spletu, ampak glavni vir potencialnega dohodka.
To ne velja samo za spletne trgovine in druga podjetja, ki so osnovana na spletni prodaji. Vedno več ljudi išče preko spleta izdelke, storitve pa tudi možnosti poslovnega sodelovanja, na primer v B2B sektorju.
Zaradi tega je v poslovnem interesu vsakega podjetja, da se uvrsti na prvo stran iskalnika Google in drugih za tiste ključne besede in fraze, ki opisujejo dejavnost podjetja.
Problem nastane takrat, ko podjetje ne ve, kako to doseči. Strokovno znanje o delovanju spletnih iskalnikov poseduje malo število specializiranih podjetij, ki nenehno vlagajo v sprotno izobraževanje. Največji iskalnik Google namreč ves čas posodablja svoj iskalni algoritem.
Zaradi tega je ključno, da se za optimizacijo spletnih strani obrnete na podjetje, ki poseduje znanje izkušnje in ima dovolj dolgo »kilometrino«, da mu lahko zaupate dolgoročno spletno rast svojega podjetja.
V podjetju VSI.SI d.o.o. nudimo storitev optimizacije za spletne iskalnike že vse od leta 2005 in v tem času je naša ekipa pridobila mnogo znanja in izkušenj s tega področja.

Kaj je optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani ali SEO (ang. Search engine optimization), je dejavnost, ko poskušamo s pravilnimi pristopi spletnim iskalnikom sporočiti, da je naša stran vredna dovolj »zaupanja«, da nas spletni iskalnik uvrsti med glavne zadetke za tisto tematiko, ki je pomembna za našo dejavnost.
V grobem se deli na tri segmente:
  • on-site optimizacija
  • off-site optimizacija
  • tehnična optimizacija
Cilj optimizacije spletnih strani je, da da spletna stran ali spletna trgovina pride na vrh seznama zadetkov na iskalniku Google in drugih iskalnikih.
Višja uvrstitev na seznamu spletnih zadetkov ali SERP (angleško search engine results page) pomeni večji spletni promet. Večji spletni promet pa predstavlja večji dotok potencialnih strank ali poslovnih partnerjev.
Z uporabo optimizacije spletnih strani si lahko postavimo dobre temelje za dolgoročno uspešno poslovanje našega podjetja. Z leti se demografska slika spreminja in vedno večji delež delavno aktivnega prebivalstva je zrastel s svetovnim spletom.
Spleta ne vidi samo kot dopolnilnega vira informacij nakupovanja in poslovanja. Vidi ga kot glavni vir interakcije z zunanjim svetom.
Vsa podjetja se morajo privaditi na to novo realnost in prilagoditi svoje poslovanje temu trendu. V nasprotnem primeru bo poslovanje podjetja vedno bolj oteženo, ker bodo obstoječe stranke sčasoma šle, novih strank pa ne bo.
Zato mora biti poslovanje preko spleta eden izmed glavnih stebrov poslovanja vsakega podjetja, ki želi preživeti v naslednjih letih.

Kaj potrebujem za samostojno optimizacijo spletne strani ?

Za samostojno optimizacijo potrebujete naslednje stvari:
  1. Spletno stran ali spletno trgovino, ki je tehnično brezhibna, varna in SEO optimizirana
  2. Razumevanja koncepta ključnih besed
  3. Razumevanje koncepta Tematske avtoritete (ang. Topical authority)
  4. Razumevanje smernic iskalnika Google E-E-A-T
  5. Razumevanje zunanjih povezav
  6. Razumevanje delovanja notranjih povezav
  7. Razumevanje zakonitosti povratnih povezav
  8. Znanje pisanja vsebin tako za uporabnike kot za iskalne algoritme
  9. Kvalitetne povratne povezave iz kredibilnih virov
  10. Poglobljeno razumevanje vaše konkurence, tako v vaši branži kot na spletu
  11. Poznavanje orodij za spremljanje spletnega prometa
  12. Poznavanje orodij za spremljanje organskih pozicij vaše strani na spletnih iskalnikih
Vsak lastnik spletne trgovine ali spletne strani podjetja se lahko sam poda na to pot, vendar se mora zavedati, da bo trajalo dolgo časa, preden bo posedoval/a dovolj znanja za pozitiven učinek na spletni promet.
Dandanes so na spletu vse informacije prosto dostopne. Torej, dostop do informacij ni več problem. Problem je kako informacije s spleta smiselno povezati v celoto in jih uporabiti.

Optimizacija internetnih strani –  zakaj je potrebna ?

Kot že omenjeno se demografska slika spreminja. Vedno več ljudi, ki iščejo izdelke storitve in poslovne partnerje je navajenih, da le-te najdejo preko spleta.
Pomislite kdaj ste nazadnje iskali na spletu in pogledali zadetke na Googlu vse do tretje, četrte, pete strani. To se zgodi bolj redko.
Optimizacija internetnih strani je potrebna, ker je v vaši branži lahko na stotine podjetij, prostora na prvi strani iskalnika pa samo deset.
Spletni iskalniki vam omogočajo dotok kupcev, ki iščejo točno to, kar vi ponujate, z eno pomembno podrobnostjo.
Spletnega prometa so deležna le podjetja, ki so med temi desetimi zadetki, ostala podjetja pa poberejo samo drobtinice.

Se vam zdi optimizacija vaše internet strani dobra naložba ?

Vsak podjetnik, ki si postavlja tako vprašanje, naj pomisli na naslednje. Na prvi strani iskalnika Google se odvija več kot 90% celotnega spletnega prometa (v zahodnem svetu).
Vsako podjetje, ki se odloča o tem, ali investirati v optimizacijo za spletne strani se mora zavedati naslednjih par podatkov:
  • Med spletnimi iskalniki ima Google 83.45% tržni delež.
  • Drugo uvrščeni Microsoftov Bing ima 9.19% tržni delež
  • Tretje uvrščeni Yahoo ima 2,72% tržni delež
Tržni delež spletnih iskalnikov
vir Statista
To pomeni, da podjetja, ki ga ni na Googlu, ni nikjer na svetovnem spletu. Če na spletu ne najdejo vas, bodo zagotovo našli vašo konkurenco. Samo ta razlog je dovolj, da se zdi optimizacija vaše internetne strani dobra naložba.
Druga stvar, ki jo je potrebno upoštevati je, da vaše mesto na Googlu opravlja še eno nalogo, ki je na dolgi rok še bolj pomembna kot trenutni kliki na vašo stran in nakupi. Ta naloga je branding (ali popolnoma zmaličen slovenski prevod, znamčenje).
Optimizacija spletnih strani je najbolj učinkovita oblika brandinga, ki zahteva tudi najmanjši finančni vložek. S pravilno izvedeno optimizacijo se pojavljate na prvi strani Googla za vse besedne zveze, ki so povezane z vašo dejavnostjo oz. z vašo branžo.
To pomeni da potencialen kupec vidi vašo spletno stran če vpiše katerokoli od 200,400, 1000 ključnih besed, za katere je vaša spletna stran optimizirana.
Večkrat, ko je potencialna stranka izpostavljena vašemu spletnemu naslovu URL, vašemu logotipu, vašemu sloganu itd., večja je možnost, da se bo odločila za vaše podjetje. To pa morda ne bo danes, ampak šele takrat, ko bo stranka v t.i. nakupnem momentu.
Stranka je že prepričana, da BO nekaj kupila, ni pa se še odločila KJE bo to kupila. Takrat pride na vrsto to, da je vašo spletno stran videla vsak dan, ko je iskala karkoli povezano z vašo dejavnostjo!

Analiza spletne strani

Analiza vaše spletne strani je prvi korak, ki se ga lotimo, ko se nekdo odloči za spletno optimizacijo. Tako najprej pogledamo kakšno je tehnično stanje vaše spletne strani.
Pogledamo kakšne so vaše trenutne pozicije med spletnimi zadetki, preko katerih ključnih besed vas Google »pozna« (oz. za katere izraze ste indeksirani) in kakšna je vaša struktura zunanjih povezav.
Druga stvar, ki jo pogledamo pri npr. spletni trgovini je, kakšna je njena grafična podoba, kako je zasnovana uporabniška izkušnja, kako je zasnovano prodajno sporočilo in drugo.
Vse to je izjemno pomembno, ker je celotno delo optimizacije spletne strani brez učinka, če na koncu obiskovalec pride na vašo spletno stran in – se ne zgodi nič.
To je po navadi zaradi enega od spodnjih razlogov:
  • Stran obiskovalcu enostavno ni všeč in jo zapusti (težava –  oblikovanje)
  • Stran obiskovalcu ne vzbuja zaupanja, ne ve če je to »prava« stran (težava –  UX, uporabniška izkušnja)
  • Stran obiskovalcu ne da odgovora, ki ga je iskal z iskalnim nizom v Googlu (težava – SEO )
Sočasno pa pregledamo, kakšna je tehnična zasnova spletne strani. Hitrost nalaganja, izbira strežnika, varnost itd. vse to je v resnici predpogoj za poslovanje na svetovnem spletu.

Spletni marketing in optimizacija

Spletni marketing opravlja nalogo tega, da potencialno stranko prepriča v to, da je naše podjetje vredno zaupanja. Brez tega se noben posel na tem svetu ne zgodi. To se dosega s spletno podobo, brandingom, jasnim prodajnim sporočilom in splošno skrbjo za svojo spletno podobo.
Optimizacija pa opravlja nalogo tega, da Google prepriča v to, da je naše podjetje vredno zaupanja. To dosega s tem, da omogoča čim lažjo navigacijo za spletne pajke, jasno zasnovano strukturo povezav, vsebine, ki so tematsko povezane in relevantne za vaše podjetje.

 Kaj je off-site optimizacija ?

Vaše spletno mesto ne more obstajati v vakuumu. Povezano mora biti z drugimi spletnimi mesti, saj tako iskalniki vedo, da je vaša stran relevantna v svoji branži. Zopet lahko uporabimo enako analogijo avta brez goriva. Če spletna stran nima nobenih povezav, ki vodijo do nje, je nihče ne bo našel razen če vtipka www.imevašegapodjetja.si.
Off-site optimizacija je izvajanje vseh aktivnosti optimizacije spletnih strani, ki se NE dogajajo na vaši spletni strani. Vsaka spletna stran pridobiva moč s na podlagi tega koliko kvalitetnih povratnih povezav ali t.i. backlinkov ima do svoje spletne strani.
Google ocenjuje avtoriteto spletnih strani na podlagi tega kakšno vsebino imajo, hkrati pa se močno opira tudi na to, kakšen je t.i. profil povezav ( ang. link profile) na spletni strani.
Od nastanka Googla je množica spletnih strani in trgovin izkoriščala moč povratnih povezav tako, da se je posluževala nedovoljenih praks (ang. Black hat SEO).
Mnogo lastnikov spletnih strani je bilo prepričanih, da optimizacija strani pomeni to, da prelisičimo iskalni algoritem iskalnika in tako pridemo na prvo stran.
 Zato je Google z vsako posodobitvijo postal bolj pozoren na to, kakšne so povratne povezave na spletnih straneh. Posledica tega je, da mora vsaka spletna stran skrbno izbirati, kakšne povratne povezave ima na svoji strani.

Kako v praksi izgleda OFF-site optimizacija?

Naša ekipa pregleda vašo spletno stran, vašo konkurenco na spletu, katere spletne strani ali trgovine so na prvih zadetkih in kakšne so vaše obstoječe povratne povezave oz backlinki.
Na podlagi tega začne ustvarjati vsebine in povezave na naši mreži spletnih mest in ustvarja kvaliteten profil povezav do vaše spletne strani. Hkrati ekipa preveri, ali imate na svoji spletni strani kakšne povratne povezave, ki prihajajo iz sumljivih spletnih mest.
V naši branži se temu reče toksičnost povezav ( ang. link toxicity).
Če ekipa najde povezave, ki so sumljive v očeh iskalnikov, jih ročno odstrani s postopkom,  ki ga Google imenuje disavow link.
Delovanje v praksi lahko pokažemo na primeru podjetja Marles hiše, kjer že dalj časa skrbimo za njihovo spletno prisotnost. Na spletni strani smo najprej izvedli analizo obstoječega stanja, kakšen je profil povezav in kakšne so njihove organske pozicije.
Nato smo analizirali celotno konkurenco na spletu v njihovi branži. Izvedli smo analizo ključnih besed in na podlagi tega ustvarili seznam vseh glavnih izrazov in fraz, ki jih ljudje vtipkajo v iskalnik Google ko iščejo karkoli povezanega z hišami.
Na podlagi tega smo naredili tematski zemljevid tem (ang. topical map), ki jih je treba ustvariti, da lahko spletna stran zraste višje na iskalnih zadetkih v SERP-u (ang. search engine results page).
Nato smo se lotili dela in sistematično iz meseca v mesec izvajali svoje storitve v skladu s postavljenim načrtom.
Rezultat našega dela je, da je podjetje Marles hiše na prvi strani iskalnika Google za preko 200 fraz, povezanih z njihovo branžo, kar jim zagotavlja več kot 25.000 potencialnih obiskovalcev mesečno v Sloveniji.
Marles pozicije
Z leti smo izpilili svoj postopek delovanja. Zaradi tega se lahko lotimo tudi bolj zapletenih projektov v tujini, hkrati pa skrbimo za podjetja v B2B sektorju, ki so tradicionalno bolj zapletena za izvajanje storitve optimizacije spletnih strani

Kako offsite SEO optimizirati spletno stran

Vsaka spletna stran mora poskrbeti za to, da se poveže s čim več relevantnimi spletnimi stranmi v svoji branži. To ne pomeni, da enostavno poiščete glavne igralce na svojem področju in dodate zunanje povezave na njihove vsebine.
Pomeni, da morate prepričati lastnike teh spletnih strani, da oni dodajo povezavo do vaše spletne strani na svojem spletnem mestu.
Poleg tega je potrebno najti vir kvalitetnih povratnih povezav, ki se jih sistematično dodaja na vašo spletno stran, kar pa ni preprosto. Zaradi tega se večina podjetij, ki se zaveda pomembnosti spletnega prometa, poslužuje storitev takšnih podjetij, kot je vsi.si d.o.o.

Del OFF-site optimizacije so tudi socialna omrežja

Res je. Dejavnost na socialnih omrežjih je pomembna iz dveh razlogov. Prvi razlog je zopet znamčenje oz. branding, kjer komunicirate s svojimi potencialnimi strankami, predstavljate svojo dejavnost in se jim tako usidrate v zavest.
Hkrati pa Google in drugi iskalniki gledajo, kje na spletu se pojavlja vaše podjetje. Ker so socialna omrežja ena izmed najpomembnejših spletnih mest, jemlje vašo prisotnost na njih kot pozitiven signal za rangiranje. Zato je pomembno, da ima vsako podjetje urejen profil tudi na socialnih omrežjih in na njih objavlja vsebine povezane s svojo dejavnostjo. Predstavljajte si to kot da imate dostop do brezplačne PR storitve.

Kaj je on-site optimizacija strani ?

Sedaj ko smo obdelali off-site optimizacijo spletnih strani se lahko posvetimo tistemu delu, ki se dejansko izvaja na vaši na spletni trgovini ali strani. On-site optimizacija pomeni optimiziranje vsega kar je na vaši spletni strani.
Tu imate popoln nadzor nad tem, kako želite predstaviti svoje podjetje svetu in iskalnikom. Tu govorimo o tem, kakšna je domena vaše spletne strani, kako je postavljena struktura spletnih naslovov, meta podatkov, vsebin in notranjih povezav. Pomembne so tudi podrobnosti kot, v kakšnem formatu so naložene slike na strani, kakšni so opisi in nadomestna besedila slik (ang. alt text) itd.
Idealno je, če se odločite za SEO optimizacijo že na začetku, saj lahko to močno vpliva na to KAKO bo celotna spletna stran ali trgovina zasnovana. Če so temelji kateregakoli spletnega mesta dobri, je dolgoročna rast mnogo lažja.
Drži pa tudi nasprotno, če vaša stran ne bo on-site optimizirana, potem ima vsa off-site optimizacija omejen učinek.
GoogleBot lahko pride na vaše spletno mesto preko tisoče povratnih povezav oz. backlinkov, vendar če mu ni všeč kar »prebere« na vaši strani, ga ne boste prepričali, da ste vredni pozicije na prvi strani.

Kaj vse vsebuje ON-site optimizacija spletne strani

Začetek On-site optimizacije je najprej pogovor z lastnikom spletne strani. Ta del je ključen, saj mora vsak lastnik razumeti, kaj je naš skupni cilj in zakaj želimo »brkljati« po spletni strani in spreminjati njen ustroj.
Idealen scenarij je, da se podjetje odloči za novo spletno stran in nas kontaktira. V tem primeru mi mnogo lažje izvedemo naslednje stvari:
  • Izberemo domeno, ki je tematsko povezana z vašo dejavnostjo
  • Naredimo dober zemljevid strani (ang. sitemap)
  • Ustvarimo datoteko robots.txt za spletno stran
  • Postavimo celotno strukturo strani na način, da omogoča dobro uporabniško izkušnjo obiskovalcem oz. dober UX
  • Skrbimo, da je struktura podstrani takšna, da omogoča lahko navigacijo spletnim pajkom oz. botom kot je Googlov spletni pajek GoogleBot
  • Skupaj z naročnikom ustvarimo kvalitetne vsebine, ki so optimizirane tako za uporabnika kot za iskalnike
  • Sočasno se držimo Googlovih smernic E-E-A-T
  • Skrbimo, da ima vsaka vsebina na strani pravilno zastavljene naslove H1 (Heading 1) in podnaslove H2, H3 etc.
  • V vsebini naravno uporabimo ključne besed iz baze, ki smo jo predhodno ustvarili za naročnika
  • Poskrbimo za to, da so vse slika v pravilnem formatu in pravilne velikosti za hitro nalaganje strani
  • Poskrbimo, da je vsaka slika pravilno poimenovana in da ima optimiziran alt tekst
  • Skrbimo za notranje povezave med stranmi tako, da se moč povratnih povezav čim bolje izkoristi ( t.i. link juice)
Ko tako postavimo dobre temelje strani drastično izboljšamo potencial za rast strani na Googlu. Enako lahko naredimo z obstoječimi stranmi, vendar je postopek malce bolj dolgotrajen.

Kaj je lokalna optimizacija spletnih strani

Lokalna optimizacija spletnih strani (ang. local SEO) je to, da vsako podjetje ustvari dobro optimiziran Google my business profil. Če imate podjetje, ki ponuja npr. storitve v določenem radiju od vašega sedeža, bo lokalni SEO olajšal potencialni stranki, da vas najde in kontaktira.
Predstavljajte si, da imate servis avtomobilov znamke Renault v Ljubljani. Ko nekdo vtipka na primer »avto servis Renault«, mu bo iskalnik Google serviral zadetke vseh avto servisov glede na njihovo lokacijo.
Na tak način bo vaše podjetje predstavljeno na samem vrhu zadetkov tudi, če vaša stran drugače ne dosega visokih pozicij. S tem, ko Googlu sporočimo, da delamo npr. v Ljubljani, bo vsaka potencialna stranka iz Ljubljane, ki išče Renault servis , našla vašo spletno stran.

Uporaba Google Business profila za izboljšanje lokalne vidnosti

Google my business profil lahko postane zelo pomemben vir strank, ki so v vašem okolišu. Ampak samo, če je pravilno optimiziran. Naša ekipa je pozorna na to, da v sklopu optimizacije skrbi tudi zato, da iskalniki začnejo vaše podjetje z vašo lokacijo in področjem poslovanja (če imate takšno podjetje).
GMB - optimizirana vs. neoptimizirana kartica
To bo postalo vedno bolj pomembno, saj se na iskalniku Google povečuje število iskanj, kjer uporabniki ne kliknejo na NOBENO spletno stran, ker odgovor dobijo že na samem iskalniku. Temu v naši branži pravimo »zero-click searches« oz. iskanja brez klikov.
Vrnimo se h našemu primeru avto servisa za Renaulte. V Ljubljani je mnogo serviserjev, ki popravljajo Renaulte. Uporabnik vtipka iskalni niz »avto servis Renault« in ne klikne na nobeno spletno stran. Enostavno izbere prvi zadetek, ki ga ponudi GMB kartica (Google my business), brez da bi kaj dodatno klikal po straneh.
Iskalnik ponudi po navadi tri do štiri GMB kartice. Avto servisov pa je mnogo več. Kdo mislite da bo dobil to stranko?
Če želimo imeti dobro optimiziran GMB profil oz. GMB kartico, kot se ji reče, je potrebno naslednje (vsaka od teh stvari je jasen signal Googlu):
Vsebine na vaši strani vsebujejo tudi vašo lokacijo ( v tem primeru Ljubljana) – signal: pravilna lokacija
GMB kartica mora imeti izpolnjene VSE podatke; Ime podjetja, naslov, službena telefonska, uradne ure, branža, storitve, ki jih opravljate itd.) . – signal, resnično podjetje s točnimi podatki
Vsebovati mora slike podjetja (najbolje prostorov, izdelkov/storitve, osebja) – signal: resnično podjetje z zaposlenimi
Za GMB je potrebno sproti skrbeti (dodajanje slik, skrb za dobre ocene podjetja, hitro odgovarjanje na vsa mnenja, ) – signal: podjetje je aktivno na GMB platformi in skrbi za stranke
Še par podatkov o slikah na GMB profilu. Raziskava podjetja Brightlocal je pokazala, da podjetja, ki so na GMB dodala več kot 100 slik, deležna za 520% več klicev in za kar 1.065% več klikov.
To je seveda odvisno od branže in NE POMENI, da morate na svoj poslovni profil dodati takšno količino slik. Je pa priporočljivo, da slike dodajate sproti vsak teden ali dva.
Na koncu je odločitev stranke še vedno odvisna od njenega  zaupanja v vaše podjetje. Več informacij ko ima, lažje vam zaupa.

Kaj pomeni optimizacija strani za mobilne naprave

Optimizacija strani za mobilne naprave je nekaj, kar je v resnici higienski minimum že dalj časa, vendar tega še vedno veliko podjetij ne upošteva. V praksi to pomeni, da je spletna stran prilagojena uporabi na mobilnih napravah, predvsem na telefonih.
To je pomembno iz dveh razlogov. Razlog je vezan na uporabniško izkušnjo. Če uporabnik pride na stran, kjer je tekst tako majhen da je neberljiv, slike pa segajo preko okvira ekrana, bo šel drugam. Ljudje smo na spletu leni in nepotrpežljivi in pika!
H sreči večina spletnih predlog ali tem za spletno stran to omogoča sama od sebe že par let. Vseeno pa se splača potruditi in pregledati celotno uporabniško izkušnjo tako, da se celotno spletno stran pregleda s pomočjo mobilne naprave in doda prilagoditve tam, kjer so potrebne.
Te prilagoditve so lahko:
  • Dodajanje slik, ki se bolje prikazujejo na mobilnih napravah
  • Pregled gumbov obrazcev za povpraševanje, če so uporabni (ali se jih zlahka izbere in izpolni)
  • Pregled menujev; ali so dobro berljivi, ali jih je preveč?
  • Ali je navigacija po strani lahka? Ali stranka zlahka najde kar išče?
  • Skratka, ali lahko s prstom stranka izbere in izpolni vse na strani?

Kako s SEO optimizacijo povečujete vrednost svojih spletnih strani

Če poslujete preko spleta, potem se zavedate, da spletnega prometa ne boste dobili kar sami od sebe. Zagotovite si ga lahko na dva načina:
Bolj, ko je vaša stran optimizirana, večja postaja njena vrednost. Oglasi so lahko odlična izvira, vendar ničesar ne prinašajo vaši spletni strani. Lahko mečete po milijon evrov na mesec za oglase in dobivate odličen spletni promet in nakupe.
Ko pa prenehate plačevati, ves ta promet izgine.
Pri optimizaciji pa se spletni promet veča počasi in postopno, vendar vam ta promet tudi ostane.
Spomnimo se primera podjetja Marles. Od 200+ ključnih besed in fraz, za katere je na prvi strani, dobiva preko 25.000 potencialnih strank mesečno, tako rekoč zastonj! Naša ekipa je to dosegla tako, da smo razprostrli zelo široko mrežo, v katero se ujamejo potencialne stranke.
To se doseže tako, da je spletna stran podjetja Marles optimizirana za vse možne ključne besede, ki so povezane z gradnjo hiš. Postopno smo zgradili obsežno bazo vseh mogočih ključnih fraz, ki se delijo glede na iskalni namen (ang. search intent)

kaj je iskalni namen ( search intent )?

Vse ključne besede na spletu iskalniki dandanes razvrščajo glede na iskalni namen. V grobem so razdeljene so v naslednje skupine:
  • Informacijska vsebina (ang. informational)
  • Navigacijska vsebina (ang. navigational)
  • Komercialna vsebina (ang. commercial)
  • Transakcijska vsebina (ang. transactional)
V resnici je teh iskalnih namenov še več kar si lahko preberete tukaj, vendar so to glavne skupine, ki nam služijo za orientacijo.
To pomeni, da mora biti spletna strategija optimizacije upoštevati dejstvo, da mora pokrivati vse teh skupine ključnih besed, vendar so na koncu najpomembnejše komercialne in transakcijske fraze.

Kaj o pomenu in vrednosti spletne optimizacije pravijo študije

Ker je polje optimizacije spletnih strani lahko polno netočnosti, se je najbolje obrniti najprej na strokovna dela s tega področja. V spodnji študiji so raziskovalci spremljali delovanje SEO optimizacije in merili vpliv na vpis na univerzo. Študija je potrdila pozitivno korelacijo med SEO delom in pozitivnim vplivom na vpis. Študijo si lahko preberete tukaj.
Seveda pa mnogo podjetij izvaja merjenje učinka optimizacije spletnih strani na spletni obisk. Poglejmo si par statistik:
  • 93 odstotkov vseh iskanj a spletu se začne na Googlu
  • 75 odstotkov iskalcev ne išče rezultatov preko prve strani
  • 53 odstotkov na spletne strani pride organsko, torej z iskalnikov
  • Optimizacija spletnih strani je tržna niša, ki je vredna preko 50 milijard dolarjev letno
  • 80 odstotkov spletnih strani na vrhu zadetkov je optimiziranih za mobilne naprave

Kateri iskalniki so najboljši ?

Če ocenjujemo, kateri iskalniki so najboljši po deležu uporabe na ravni celotnega sveta, potem je odgovor samo eden – Google
Glede na to, da ima ponekod več kot 90% tržni delež, se vse storitve optimizacije izvaja s tem iskalnikom v mislih.
Za večino podjetij je to glavni fokus delovanja. Za podjetja, ki pa se ukvarjajo s specifičnimi tujimi tržišči pa je vredno omeniti še dva iskalnika:
  • Kitajska ima svoj iskalnik Baidu, ki je glavna vstopna točka za Kitajske državljane
  • Ruska federacija in ožja okolica uporablja še iskalnik Yandex

 

Kaj je robots.txt ?

Robots.txt je datoteka na vaši strani, s katero spletnim pajkom (ang. web crawler, bot) sporočamo, do katerih vsebin lahko dostopajo in predvsem do katerih naj NE DOSTOPAJO.
Osnovna ideja je za tem je bila, da preveč obiskov spletnih pajkov lahko upočasnjuje delovanje strani. Dandanes pa se jo uporablja predvsem za namene SEO optimizacije.

 Za kakšen namen se datoteka robots.txt uporablja najpogosteje?

Najpogostejša uporaba datoteke robots.txt je v tem, da sporoča Googlu in drugim iskalnikom, česa naj ne pregleduje. Tako lahko dosežemo, da GoogleBot (spletni pajek) bolj učinkovito pregleda vsebine, za katere HOČEMO da jih iskalnik najde.
Googlov spletni pajek GoogleBot ima omejeno količino časa, ki ga lahko porabi pri pregledu posamezne strani, saj jih mora pregledovati na milijarde. Temu se reče budžet za pregledovanje (ang. crawl budget).
Če bo pajek tratil čas s pregledovanjem vsebin, ki nam niso pomembne, mu bo zmanjkalo časa za pregled tistih vsebin, ki so nam pomembne za poslovanje.

robots txt

Kje se nahaja datoteka robots.txt  in kako deluje?

Datoteko robots.txt administrator strani da v osnovnem direktoriju vaše strani ali trgovine (ang. root directiry).

 Nekaj primerov datoteke robots.txt

Spodaj si lahko pogledate par primerov robots.txt datoteke.

Kaj je indeksiranje?

Indeksiranje poimenujemo dejanje, ko iskalnik neko vsebino najde, prebere in nato doda v indeks – seznam zadetkov. Če vsebina na spletni strani ni indeksirana, je z iskalnikom obiskovalec ne more najti.
Šele ko je stran indeksirana, se lahko iskalnik odloči, da jo tudi postavi višje na seznam (višje rangiranje strani).

 Kaj je sitemap.xml ?

Sitemap.xml je datoteka, ki vsebuje seznam vseh postrani, ki jim vaše spletno mesto vsebuje. Služi lahko navigaciji obiskovalcev, največkrat pa se jo uporablja za lažje indeksiranje s strani iskalnikov.

 Zemljevid spletnega mesta

Slovenski prevod besede sitemap je zemljevid spletnega mesta. Za potrebe optimizacije je lahko berljiv zemljevid uporaben za spletne pajke, saj bodo tako boj učinkovito porabili svoj crawl budget. Tako bomo lažje poskrbeli za indeksiranje tistih vsebin, ki jih hočemo prikazovati na iskalnikih.

Kako generiramo datoteko sitemap.xml?

Dandanes bo večina CMS sistemov (Content Management System) kot je WrodPress sama generirala sitemap.xml. Če pa uporabljate kakšnega od starejših sistemov pa lahko storite naslednje.
Za manjše spletne strani lahko datoteko sitemap.xml naredimo sami, če imamo za to tehnično znanje. Če imamo programerja, lahko zbere vse URL-je na naši strani in naredi datoteko XML s seznamom vseh podstrani.
Lahko pa se seveda poslužite tudi spletnih orodij, ki nam generirajo zemljevid naše spletne strani. Na spletni strani Semrush si lahko ogledate seznam orodij.

Dodajanje zemljevida spletnega mesta v Google search console (GSC)

Google search console ali Googlova iskalna konzola je brezplačno orodje, s katerim lahko lastniki spletnih strani spremljajo, kako spletni iskalnik »vidi« našo stran.
Je eno od osnovnih orodij za spremljanje tega, kaj se dogaja z našo stranjo, tudi če ne izvajamo optimizacije spletnih strani.
V samem orodju imamo na levi strani pod menujem »indexing« tudi zavihek »Sitemaps«, kjer lahko enostavno dodamo datoteko.

Ali lahko optimizacijo spletne strani merimo ?

ptimizacijo spletnih strani se da meriti s specializiranimi orodji za spremljanje vaših pozicij na Googlu. Preprosto guglanje iskalnih nizov, ki so zanimivi za nas, žal ne bo učinkovito.
Prvo zaradi tega, ker ne morete ročno pregledati 200, 300, 500 besed.
Drugič pa zaradi nečesa, čemur rečemo filter mehurček (ang. filter bubble).
Orodja za spremljanje pozicij služijo temu, da lahko celoten nabor ključnih besed in pozicij na daljši rok.

Kaj je optimizacija spletnih strani (SEO) ?

Kot smo omenili že zgoraj, optimizacija spletnih strani pomeni to, da poskušamo doseči višje pozicije na iskalnikih.
To dosegamo tako, da izboljšamo delovanje spletne strani, ustvarjamo dobre vsebine, olajšamo branje spletnim pajkom branje oz. indeksiranje in gradnja kvalitetnih povratnih povezav.

Kaj so spletni pajki in kaj delajo ?

Spletni pajki so programi, ki so napisani za pregledovanje spletnih strani. Pod imenom web crawler, bot, spider ipd. mislimo programe, ki jih uporabljajo spletni iskalniki, kakor tudi programi za analiziranje spletnega prometa.

Kaj so in kako delujejo spletni iskalniki ?

Spletni iskalnik naj bi v svoji osnovi bil imenik vseh možnih spletnih naslovov. V začetkih interneta je iskalnik dejansko bil neke vrste imenik s seznamom povezav, na katere je lahko obiskovalec klikal in tako raziskoval, katere strani obstajajo na svetu.
To nalogo iskalniki opravljajo še danes, samo postopek »izgradnje« tega imenika je postal mnogo, mnogo bolj sofisticiran.

Primerjava optimizacije in spletnega oglaševanja

Pri spletnem oglaševanju mi plačujemo za to, da se naša stran ali trgovina pojavlja na svetovnem spletu in si tako zagotavljamo spletni promet.
Pri optimizaciji ne plačujemo za spletni promet, plačujemo pa strokovnjaka, da lahko spletno mesto optimizira tako, da je Googlu čim bolj všeč oz. da mu »zaupa«.
Vsaka od teh ima svoje prednosti in slabosti, ki si jih lahko ogledate spodaj

Optimizacija spletnih strani

Kot smo že pisali prej, je optimizacija sestavljena iz on-site, off-site in tehnične optimizacije.
Tehnična optimizacija skrbi za t.i. »čisto kodo« spletne strani, On-site skrbi za pravilno postavljene vsebine, indeks, optimizirane slike itd.
Off-site optimizacija pa skrbi za to kakšne vsebine in povezave so povezane za našo stranjo.

Prednosti

Glavna prednost optimizacije je njen dolgoročen učinek. Pravilno zastavljena SEO strategija nam zagotavlja brezplačni organski spletni promet. Skrbi tako za prodajo kot za branding
Stroški optimizacije so bolj ali manj konstantni. S pravilnim pristopom lahko podjetje konkurira mnogo močnejšim igralcem v svoji branži.

Slabosti

Spletna optimizacija je kot maraton. Podjetje se mora zavedati cilja, ki ga hoče doseči in razumeti, da rezultati ne bodo prišli čez noč.
Ko se začne optimizirati spletno stran, so učinki postopni. Prepričati Google, da naj zaupa naši spletni strani in ne konkurenci je možno na dolgi rok doseči samo s postopnimi dvigi.
Hkrati se pravila igre spreminjajo z vsako posodobitvijo Googlovega iskalnega algoritma. Vsako podjetje mora biti pripravljeno na prilagoditve v skladu s temi pravili, če jim je všeč ali ne

Oglaševanje

Oglaševanje na spletnih mestih in platformah doseže to, da se lahko naš izdelek ali storitev predstavi široki množici potencialnih kupcev. Glavne platforme za to so Google Ads, Meta (bivši Facebook), Instagram in TikTok.
Vsaka od teh platform ima svoja pravila in malce drugačno sliko uporabnikov. Platformo se izbira glede na izdelek ali storitev, ki jo ima podjetje. Vsaka od teh platform pa je lahko odličen kanal za odnose z javnostjo in zastonj branding.

Prednosti

Če je SEO optimizacija kot maraton, potem je oglaševanje kot šprint. Takoj vas lahko spravi pred oči kupcev. Doseg oglasov se lahko preprosto poveča z večjim marketinškim budžetom.
Večina platform za oglaševanje ima tudi globok vpogled v uporabniške navade, zato poskuša servirati najbolj relevantne oglase na tistih mestih, kjer njihov algoritem oceni, da obstaja največja možnost izplena.

Slabosti

Oglaševanje je v primerjavi z optimizacijo mnogo, mnogo dražje. Omogoča skoraj instantne rezultate – vendar nobenega dolgotrajnega učinka. Za oglase lahko mečemo milijone na mesec, vendar isti trenutek ko prenehamo s plačevanjem, izginemo s spleta.
Cena oglaševanja tudi konstantno narašča in skladno s tem je treba vsako leto plačevati več in več za isti učinek. Določenih izdelkov ali storitev prav tako ne smemo sploh oglaševati preko teh platform (alkohol, cigarete, orožje itd.)
Dejstvo je, da so oglasi uporabni v določenih primerih in optimizacija v drugih. Najboljša pa je strategija, ki se poslužuje obeh. Več o značilnostih tako oglasov kot optimizacije si lahko preberete tukaj.

Kaj je tehnična SEO optimizacija spletnih strani

Tehnična optimizacija spletne strani pomeni, da poskušamo poskrbeti za čim bolj brezhibno delovanje po najnovejših standardih iskalnikov. Kot smo že omenili zgoraj, poskušamo »narediti kodo čisto«, tako da sledimo par smernicam.

Kako izvajati tehnično optimizacijo spletne strani

Tehnično optimizacijo izvaja s pomočjo programerja in s sledenjem smernicam. Ena izmed najpomembnejših smernic v zadnjem času se imenuje core web vitals (CVV). Meri hitrost nalaganja spletne strani in na podlagi tega ocenjuje kakšna naj bi bila uporabniška izkušnja na strani za obiskovalca.

Optimizacija hitrosti nalaganja spletne strani

Hitrost nalaganja strani je odvisna od tega, kako je postavljena (programirana), kakšne ima vsebine, kakšen je strežnik itd. Vsak lastnik obstoječe strani se mora vprašati, kaj je pripravljen prilagoditi ali žrtvovati na svoji spletni strani za izboljšanje nalaganja.
Merila za core web vitals so naslednja:
  • First contentful paint(FCP) – čas nalaganja prvih elementov na zaslonu uporabnika
  • Largest contentful paint (LCP) – čas nalaganja, ko uporabnik dejansko vidi stran
  • First input delay (FID) – čas nalaganja do možnosti interakcije s stranjo
  • Cumulative layout shift (CLS) – sprememba izgleda strani zaradi nalaganja elementov
  • Interaction to next paint(INP) – spremljanje odzivnosti strani na klike, pritiske etc.
  • Time to first byte(TTFB) – čas odziva strežnika za nalaganje strani
Več o tem lahko preberete v tem članku.
Spletne strani, še posebej velike strani, ki imajo veliko vsebine, težko izpolnijo vse te pogoje. V zakup je treba vzeti tudi dejstvo, da po standardih CWV spletna stran ne bi smela biti večja od 500kB.
To pa je po navadi velikost ene slabo optimizirane slike.

spletni donos - core web vitals

Struktura URL -jev za boljšo preglednost

URL ali spletni naslov v Angleščini pomeni Uniform resource locator. Vsak URL na spletu mora biti unikaten, zato ga lahko kdorkoli kadarkoli najde, če le pozna naslov.
Ker pa so URL-ji lahko dolgi in zapleteni, se smatra, da si ljudje lažje zapomnimo url, ki ima semantičen smisel, kot pa samo skupek številk in črk.
Tega mnenja je tudi Google, saj to smatra kot boljšo uporabniško izkušnjo za uporabnike.
Zato je mnogo pametneje ustvarjati URL naslove tako, da vključujejo besede.
Idealno je, da URL vsebuje kar ključne besede v naslovu:
Primer:
Če mamo članek za naslovom: »VSI.SI, najboljša agencija na svetu« je idealno, če kreiramo URL, ki gre takole: »www.vsi.si/vsisi-najboljsa-agencija-na-svetu«.
Lahko damo še obratni primer URL-ja, ki ga NE ŽELIMO: »www.vsi.si/213gwt47«

Strežnik

Strežnik je ključen del poslovanja na spletu, saj na njem biva vaša spletna stran. Skrbi za brezhibno delovanje in hitro nalaganje vaše strani. To je še posebej pomembno pri spletnih trgovinah, ker je zaradi velike količine prometa in izdelkov ključno, da imate najet tak strežnik, ki lahko omogoča gladko delovanje.

Optimizacija slik

Optimizacija slik na spletni strani je ena od najbolj preprostih oblik, kako lahko izboljšamo nalaganje strani. S stiskanjem slik ter izbiro pravega formata lahko zmanjšamo slike na manj kot 20% originalne velikosti.

Kako SEO optimizirati slike

Začnemo z izbiro pravega formata. Najbolj se priporoča format WEBP ali JPG, če prvega formata vaša stran ne podpira. Odsvetuje se uporaba formata PNG zaradi velikosti datotek https://web.dev/articles/defining-core-web-vitals-thresholds

PHP, HTML, CSS in JS datoteke

Najprej poglejmo, kaj izrazi iz naslova sploh pomenijo…
PHP (ang. Hypertext preprocessor) je programski jezik, ki je namenjen spletnemu razvoju. Uporablja ga veliko spletnih strani zaradi elementov kot so na primer kontaktni obrazci
HTML (ang. HyperText Markup Language) je osnovni programski jezik za izdelavo spletne strani.
CSS (ang. Cascading style sheets) je programski jezik, ki skrbi za to, kako se prikazujejo HTML elementi na spletni strani.
JS (ang. Javascript) je programski jezik, ki se ga tudi uporablja za dinamično prikazovanje vsebin na spletni strani.
Ko govorimo o tem, da mora biti programska koda spletne strani »čista«, imamo v mislih to, kako so zgornji trije jeziki uporabljeni. HTML  koda se naloži na vsaki podstrani in zato je pomembno, da je napisana čim bolj učinkovito. To bo zmanjšalo breme nalaganja spletne strani.
CSS in Javascript pa se naložijo v medpomnilnik spletnega brskalnika (ang. Cache) z izrecnim namenom, da se ne nalagata vsakič, ko uporabnik odpre novo stran.
Stran optimiziramo tako, da poskrbimo, da HTML ne vsebuje nepotrebne navlake (hitro nalaganje). Prav tako se lahko stisne CSS (v angleščini se tej dejavnosti reče Minify CSS ).
Javascript ima največji potencial za počasno nalaganje, zato mora biti premišljeno uporabljen.

Datoteke v predpomnilniku

Vsak spletni brskalnik med brskanjem shranjuje določene podatke v začasno datoteko. Ko obiščete spletno stran in dobite obvestilo o namestitvi pištkotkov, se bodo ti piškotki namestili v to začasno datoteko.
Drugo ime za to datoteko je medpomnilnik (ang. cache). Kot smo omenili zgoraj se tudi datoteke CSS in Javascript naložijo v medpomnilnik spletnega brskalnika.
Ko se spletno mesto optimizira, je možno stran nastaviti tako, da se večina vsebine naloži v medpomnilnik. To bo izboljšalo uporabniško izkušnjo.
Uporabniku se bo stran prvič nalagala dalj časa. Če pa se uporabnik vrne na isto spletno mesto pa se bo naložila instantno. To pa zato, ker je večina podatkov o strani že shranjena v medpomnilniku.
Če posedujete kaj tehničnega znanja, potem lahko poskusite svojo spletno trgovino ali stran pohitriti z vtičnikom LiteSpeed cache, ki je trenutno eden najbolj uporabljenih za ta namen.

Kazalniki, ki merijo moč in verodostojnost spletne strani

Kot smo že omenili prej, je cilj optimizacije spletnih strani to, da spletna stran / trgovina pridobi »zaupanje« iskalnika.  Tukaj zopet mislimo predvsem na iskalnik Google podjetja Alphabet.
Ker pa podjetje javno ne razkriva, kako TOČNO se odloči, katero spletno mesto uvrstiti med top rezultate, so skozi leta različna podjetja razvila različna merila zaupanja, avtoritete, ranga etc. s katero merijo kvaliteto in moč vseh spletnih strani na svetovnem spletu.

Kazalniki s kratko razlago

Na spodnjem seznamu si lahko ogledate par meril za ugotavljanje kvalitete spletnega mesta. Nekatera merila so starejša, nekatera novejša. Če se boste izobraževali na področju SEO optimizacije, boste slej kot prej srečali spodnje izraze.

 PR – PageRank

PageRank je (bil) Googlov izračun kvalitete/avtoritete spletne strani. Meril je količino in kvaliteto povratnih povezav ali backlinkov. Bil je osnova rangiranja na novopoečenem spletnem iskalniku Google.
Prvič sta ga omenila Larry Page in Sergey Brin v svojem akademskem delu na univerzi Stanford. Dandanes ni več v ospredju, ker je ocenjevanje strani postalo mnogo bolj večplastno. Poleg tega Google teh informacij javno ne objavlja več, kot je včasih. Tako da PageRank JE pomemben, vendar ga ne morate ugotoviti.

AR – Alexa Traffic Rank

Alexa Traffic rank je bilo merilo kvalitete spletni strani. Računalo se je na podlagi spletnega prometa. Podjetje je v lasti firme Amazon. Alexa rank je bil ukinjen 1. maja 2022.

DA – Domain Authority

Domenska avtoriteta (ang. domain authority) je ocena, kako visoko naj bi se določena domena pojavila na SERP-u (med spletnimi zadetki).
Ustvarilo ga je marketinško podjetje Moz.com, ki je eno izmed starejših podjetij v svetu spletne optimizacije.
Avtoriteto se meri na 100-stopenjski logaritemski lestvici, kjer je 1 najnižja ocena in 10 najvišja.

 PA – Page Authority

Avtoriteta strani (ang. Page authority) je enaka ocena kot Domain authority, vendar za posamezno stran. Merila, ki jih upošteva so enaka.

CF – Citation Flow

Tok navedb (ang. citation flow) je ocena avtoritete spletne strani na podlagi količine povratnih povezav. Ustvarilo ga je marketinško podjetje Majestic, ki ponuja znano orodje za optimizacijo z imenom Majestic SEO. Računa se od 0 do 100, kjer je 0 najnižja avtoriteta in 100 najvišja.

TF – Trust Flow

Tok zaupanja (ang. trust flow) je ocena kredibilnosti povezav. Tudi ta je plod podjetja Majestic. Kombinacija TF in CF naj bi podala oceno avtoritete spletne strani

H4: Domain rating

Ocena domene (ang. domain rating) je ocena avtoritete spletne strani in je plod podjetja, ki ponuja enega izmed najbolj razširjenih SEO orodij, to je podjetje ahrefs (https://ahrefs.com/website-authority-checker). Meri se na lestvici od 0 do 100, kjer je 0 najmanjša avtoriteta in 100 najvišja avtoriteta.

Katere kazalnike upoštevati in kdaj nam sploh pridejo prav?

Sedaj ko smo pogledali par kazalnikov glede avtoritete, moči, vplivnosti spletnih strani je treba upoštevati naslednje. Vsi kazalniki so samo posredna ocena, ker so ustvarjeni s strani marketinških in SEO podjetij.
Nikakor niso 100-odstotno zanesljivi. Ne glede na to pa se jih uporablja za osnovno orientacijo pri pregledu strani.
Mnenja glede tega, katere metrike uporabljati so deljena, mi pa svetujemo DR podjetja ahrefs in pa DA/PA podjetja Moz.
Poudariti pa moramo da je ocenjevanje strani na podlagi teh meril zelo površno in da je potrebna bolj poglobljena analiza, da razumemo dejansko stanje spletne strani ali trgovine.

Kako pravilno napišemo vsebino?

V angleščini se za pisanje vsebin uporablja izraz Copywriting. Označuje profesionalno ustvarjene vsebine za potrebe podjetij, na žalost pa se večina podjetij v Sloveniji ne zavedajo pomembnosti takšnega kadra.
Pisanje vsebine za potrebe podjetja je nekaj, kar zahteva profesionalne tekstopisce, ki razumejo pravila pisanja SEO prodajnih tekstov in najnovejše smernice.
Po drugi plati pa je za ustvarjanje vsebin na socialnih medijih dobro, če jih ustvarjajo tudi člani podjetja, ker lahko dajo  drugačen ton svojim vsebinam.
Tako sta pokrita dva elementa komuniciranja s strankami. Prvi je profesionalno izpiljen in narejen bolj kot vaša služba za odnose z javnostjo (profesionalni tekstopisci). Druga pa je lahko bolj osebna, sproščena, s poudarkom na dnevnih dogodkih, dosežkih, novicah itd.
ko se piše vsebine za spletno stran je potrebno slediti Googlovim smernicam, spodaj bomo govorili o dveh principih pisanja, E-E-A-T in HCU. Vsaka ima cilj čim boljšo uporabniško izkušnjo.
Zadovoljen uporabnik Googla se bo vrnil na Google. Podjetje Alphabet se zaveda, da kljub temu, da ima 90%+ tržni delež NIČ ni zapisano v kamen.
Zato skrbijo, da je njihov iskalnik še vedno najbolj uporabno orodje za pridobivanje informacij. To je razlog, da poskušajo vsako vsebino skrbno pretehtati, preden jo servirajo na prvi strani.

Google E-E-A-T

Ta kratica pomeni sledeče: Izkušnja (ang. experience), strokovnost (ang. expertise), Avtoritativnost (ang. authoritativeness) in vrednost zaupanja (ang. trustworthiness).
Z upoštevanjem teh principov naj bi iskalnik dobil od vsebine signal, da je ta napisana kvalitetno, da jo je napisala oseba, ki ve, o čem govori. Namen tega je to, da uporabnik iskalnika dobi čim bolj relevantne informacije.
Poleg tega pa se Google poskuša znebiti slabih, zavajajočih vsebin, ki kvarijo uporabniško izkušnjo.

Experience

S tem naj bi iskalnikom sporočali to, da imate izkušnje iz prve roke, ko pišete o neki temi. Pomaga, če se del sklopa piše v prvi osebi. Tu pride prav npr. kakšna osebna anekdota.
Če navajate dejstva, jih podprite z dokazi v obliki povezave do mesta na spletu, ki lahko potrdi vaše navedbe.
Če ste sami izvajali raziskavo tržišča, svoje ankete, predstavite te podatke tako, da je jasno od kod vam navedbe.
Predstavite uporabne primere, kako vaša storitev ali izdelek pride prav v resničnem življenju. To naj bi predstavljano boljšo izkušnjo za bralca.

Expertise

V primeru, da pišete tehnične vsebine, naj te vsebujejo tudi žargon in industrijske izraze. S te se Googlu sporoča, da vsebino piše nekdo, ki se spozna na področje.
Vodilo za to je preprosto. Če nekdo dela kot pravnik, kaj mislite, koliko sekund bo potreboval, da ugotovi, da bere besedilo, ki ga je napisal drug pravnik, ali pa oseba brez pravnega znanja? Enako velja za vse druge branže.
Uporabite podatke, statistike, citate, ki podpirajo vaše trditve. Na podlagi tega Google vidi, da veste o čem pišete. Če imate tabele, jih pokažite. Če poznate raziskave, jih navedite.
Podatki o piscu tudi postajajo vedno bolj pomembni. Tako Google vidi, ali je besedilo napisala oseba iz te branže ali ne.
Če imate tehnične vsebine je idealno, da dobite vsebino, napisano s strani strokovnjaka iz vaše branže. Vključite profil o avtorju vsebine in povezave do njegove strani, LinkedIn profila etc.

Authoritativeness

To se tiče celotne vaše spletne strani. Ali stran podjetja z vsem izraža to, da ste strokovnjak na svojem področju? Pomembno je, da imate dobro postavljeno stran »O nas«, kjer je izčrpna predstavitev podjetja, dejavnosti, zgodovina podjetja itd.
Spletno mesto ima lahko tudi povezave do vseh velikih igralcev v tržni niši. To se lahko izvaja v primeru, da imate majhno podjetje, ki ima par svetovnih igralcev.
Zamislite si, da imate majhen galenski laboratorij, ki izdeluje zdravila po meri v majhnem obsegu. Če imate povezave na strani Novartisa, Pfizerja in podobno, lahko večate svojo avtoriteto v očeh Googla, kljub temu, da je to neke vrste konkurenca.
Ker ste v popolnoma drugih kategorijah, vam ne more škoditi. Zagotovo pa Novartis ne bo dajal povezav do Pfizerja…
Relevantne povratne povezave iz vaše industrije (ang. industry backlinks) so tudi zelo pomembne. Sporočajo, da je vaše podjetje dovolj pomembno, da so druga etablirana podjetja pripravljena umestiti povezavo do vas na svojo spletno stran.
Ustvarjanje vsebin na socialnih omrežjih je še en faktor izkazovanja avtoritete na svojem področju. Samo poskrbite, da nimate objav o luštkanih kužkih, če izdelujete oksidatorje za industrijsko rabo.
Še ena zelo pomembna komponenta je nekaj, čemur pravimo »poznamčeni iskalni rezultati« (ang. brand SERP features).
Če so na vaši strani jasno navedeni spodnji podatki, jih bo Google lahko pokazal kot t.i. »featured snippet« na samem vrhu rezultatov. To pa ima močen učinek na zaupanje uporabnikov, saj tako predstavljate svojo znamko.
Poglejte svojo spletno stran in si postavite naslednja vprašanja. Ali so na Googlu jasni podatki:
  • o podjetju?
  • o lastniku?
  • o zaposlenih?
  • o poslovnih prostorih?
  • o kvaliteti izdelkov/storitev?
  • o datumu ustanovitve podjetja?
  • o delovnem času?
  • o branži v kateri je podjetje?
  • o strokovnem znanju/o strokovnjakih, ki so zaposleni v podjetju?
  • o preteklih novicah o podjetju/osebju (v medijih)?
  • o zadnjih industrijskih trendih, konferencah, itd.?
  • o preteklih skupnih projektih z drugimi podjetji?
  • o neodvisnih ocenah storitve/izdelka (TrustPilot, Clutch.io)? – o iskanju delovne sile (ločena stran za iskalce zaposlitve)?

Trustworthiness

Če niso izpolnjeni vsi podatki iz zgornjega seznama, je nujno, da imate jasno predstavljene vsaj:
  • podatke o imenu podjetja
  • telefonsko številko podjetja
  • naslov podjetja
  • pozitivna mnenja na strani
  • odgovore na mnenja, pozitivna in negativna
V tehničnem smislu pa je higienski minimum strani to da ima:
  • HTTPS na vseh straneh
  • SSL certifikat
  • varen plačilni sistem

Google Helpful content update – HCU

Googlov iskalni algoritem naj bi poleg zgornjih (in drugih) smernic  sedaj uporabljal algoritem, ki se imenuje sistem vsebin, ki so v pomoč (ang. helpful content system).
Ideja za tem je zopet ta, da mota biti uporabniška izkušnja na Googlu dobra. Iskalnik je uporaben samo, če uporabnik dobi odgovor na vprašanje, ki ga je zastavil.
Cilj dobre vsebine na naši spletni strani je, da čim bolj temeljito odgovori na iskalni niz. uporabnik išče odgovor. Če tega odgovora ne dobi, zapusti našo stran in gre h konkurenci.
Google pa vse to spremlja in oceni, da naša vsebina ni bila v pomoč. Tako začnejo vaše pozicije na iskalniku padati.
Stran je uporabniku v pomoč glede na iskalni namen (ang. search intent), ki ga izraža s svojim vprašanjem.

Par primerov iskalnih namenov

Za vsakega od teh namenov bi moral uporabnik iskalnika dobiti informacije že na ZAČETKU vsebine oz. nad prelomom spletne strani (ang. above the fold content).

Informacijski namen

Iskalni niz napisan v Google iskalno okence: »koliko kalorij je v enem jabolku?«
Odgovor na spletni strani mora biti podan v prvih par stavkih. Včasih ga bo iskalnik ponudil tudi kot t.i. odrezek  (ang. rich snippet), kjer bo stranka dobila informacijo brez, da bi kliknila na KARKOLI.
Stranka torej dobi  odgovor TAKOJ. Če pa jo zanima več (npr. je tematika bolj zapletena) pa klikne na enega izmed prvih treh zadetkov.

Navigacijski namen

Iskalni niz napisan v Google iskalno okence: »Janez Novak d.o.o.«
Tukaj ne moremo kaj dosti. Uporabnik išče nekaj specifičnega. Tudi, če pride na našo stran, jo bo takoj zapustil.
Če pa je naše podjetje Janez Novak d.o.o. pa moramo na prvi strani JASNO predstaviti svoje podjetje in svoje delo (glej Google E-E-A-T zgoraj).

Komercialni namen

Iskalni niz napisan v Google iskalno okence: »Najboljše superge«
Tu uporabnik že izkazuje namen, da hoče kupiti superge. Torej nekaj BO kupil ne pa še KAJ TOČNO bo kupil.
Če imamo spletno stran, ki primerja izdelke (edino na kar se bo uporabnik odzval poleg Reddit-a ), moramo še pred prelomom strani podati npr. top 3 modele superg.
Stranka lahko potem pogleda še 5.000 drugih parov superg, ampak če ne dobi odgovora takoj, bo šla drugam.

Transakcijski namen

Iskalni niz v Google: »Dell XPS 15 9570 IPS 15,6″ leanpay«
Tu uporabnik išče specifičen izdelek z denarnico v roki. HOČE ga kupiti. Sedaj se pa samo še odloča KJE bo to kupil.
Tu mora dobiti takoj odgovor na strani. Glavne stvari, ki jih išče so:
  • cena
  • garancija
  • dostava
  • plačilni pogoji
Uporabnik ne potrebuje romanov, ker je že naredil svojo raziskavo preko informacijskih in komercialnih ključnih besed.

Ne podcenjujte pomena vsebine

Na praktičnih primerih smo poskušali predstaviti, kako ljudje iščejo glede na iskalni namen.
V skladu s tem se spremeni tudi vsebina, ki jo ponujamo stranki. Informacijske vsebine naj bi bile poglobljene in izčrpne, vendar mora stranka imeti možnost najti srž celotnega članka v par sekundah.
Ljudje na spletu ne beremo, ampak v glavnem samo »skeniramo« vsebino( https://www.nngroup.com/articles/applying-writing-guidelines-web-pages/). Šele, ko najdemo nekaj, kar je vredno naše pozornosti, začnemo dejansko brati enako kot bi brali revijo ali knjigo.
Dobra uporabniška izkušnja je tista, kjer se uporabnik ne napreza. Zato naj bodo odstavki kratki, razdeljeni v več podnaslovov, da uporabnik lažje najde informacijo, ki jo potrebuje.
Hkrati pa Google potrebuje vsebino.
Prej smo podali primer iskalnega niza »koliko kalorij ima eno jabolko«. Če bi imeli na strani napisano samo besedilo »Eno jabolko ima povprečno 52 kalorij« in nič drugega, bo uporabnik dobil odgovor takoj.
To pa še vedno ne pomeni, da bo ta spletna stran na prvem mestu zadetkov iskalnika. To nalogo lahko opravi Googlov »odrezek« (ang. snippet) na vrhu iskalnika, vi (in mi) pa žal ne.
Ker ima večina spletnih strani napisane kar nekaj vsebine, je Google naučen, da je to nekaj kar se mora pojavljati na strani. Zato je treba tudi vključevati ključne besede v pravilnih kombinacijah, s pravilno frekvenco in jih pravilno razporediti po strani tako, da je to Googlu »všeč«.

H3: Kako torej napisati vsebine?

Skrivnost je v tem, da SEO strokovnjaki znajo pisati tako za UPORABNIKA kot TUDI za Googlov iskalni algoritem.
S poglobljenim razumevanjem tematskih map, semantične relevance teksta, dobre uporabniške izkušnje in zgodovinskih podatkov lahko dobro utečena ekipa ustvari vsebine, ki odgovarjajo obema zahtevama. Najprej pa mora s stranko ugotoviti, za katere ključne besede želi biti najdena.

Za katere besede želite biti najdeni?

Če imate podjetje, morate najprej definirati, kaj je vaš glavni cilj. Ne, prodaja ni dober odgovor! Kaj točno ponujate, kako se razlikujete od konkurence, na kakšen način želite pridobiti lojalnost svojih strank itd.
V skladu s tem se sestavi seznam ključnih besed in fraz in se jih sistematično začne dvigati na SERP-u.

Na kratko o rabi ključnih besed

V »dobrih starih časih« je celotna dejavnost optimizacije spletnih strani pomenila samo dodajanje ključnih besed in povezav na stran. Količina je bila pomembnejša od kvalitete. Potem je leta 2012 prišel Google Penguin update in dobro premešal karte.
Sedaj mora biti vsebino veliko bolj kvalitetno zasnovana, hkrati pa je še vedno potrebno naravno vključiti ključne besede (ang. keywords), da Google ve o čem govori vaš članek.
Res pa je, da je iskalni algoritem mnogo, mnogo bolj sofisticiran in zna razbrati pomen vsebine tudi iz konteksta zahvaljujoč svojemu LLM (ang. large language model) programu, ki ga skrbno dopolnjuje iz leta v leto.

Meta naslov in meta opis

Meta naslov in meta opis sta pomembna tako za navigacijo GoogleBot-a kot tudi uporabnika.
Ne glede na svojo sofisticiranost je Googlov iskalni pajek GoogleBot še vedno samo računalniški program. Rad ima jasno, urejeno ureditev spletne strani, ki jo lahko prebere.
Tu zelo pomaga jasno zastavljena struktura meta naslovov na strani . Priporočljivo je, da se glavno ključno besedo, ki jo imamo v svoji vsebini, uporabimo tudi za pisanje meta naslova. Če se tega držimo na vseh podstraneh, ima to pozitiven SEO učinek.

Glavni naslov in podnaslovi

Glavni naslovi in podnaslovi so zopet pomembni za navigacijo tako GoogleBota, kot uporabnika. Osnovna pravila postavitve naslovov in podnaslovov so sledeča:
  • vsaka vsebina ima lahko samo en H1 naslov
  • vsebina ima lahko več H2 podnaslovov
  • če želite bolj podrobno razdelati tematiko v podnaslovu, lahko dodate tudi H3,H4 in druge podnaslove, vendar se to uporablja v daljših tekstih.
  • struktura podnaslovov mora biti logično postavljena
Primer:
H1 Naslov  – samo en na stran / objavo
H2 podnaslov – lahko jih je več. Ta je dolg par odstavkov
H2 podnaslov – ta podnaslov je razdelan naprej na manjši del s H3
H3 podnaslov – ker je tematika obsežna, je ta podnaslov razdelan še naprej s H4
H4 podnaslov – Sedaj je tematika podrobno opisana, tekst gre naprej, zato je v uporabi H2
H2 podnaslov – tekst se po par odstavkih zaključi

Vsebina

Kot smo omenili, je pisanje vsebin bolj zapleteno, kot izgleda na prvi pogled. Pisec se mora zavedati dveh principov pri svojem pisanju. Vsebina mora biti zanimiva, lahko berljiva, včasih zabavna, karkoli, da bo pritegnila bralca.
Hkrati mora pisec biti pozoren na pravilno uporabo ključnih besed, na uporabo principov E-E-A-T in vse to nekako povezati v celoto, ki bo aktualna več časa kot dan ali dva. Spodaj se bomo posvetili najbolj osnovnemu pristopu pri pisanju za iskalni algoritem.
pisanje optimizacijskih vsebin - SEO copywriting

Izbor in pravilna raba ključnih besed

Na začetku ustvarjanja je treba najprej definirati katere ključne besed izbrati. V skladu s tem se določi temo besedilo, ton besedila, včasih tudi njegovo dolžino. Zato si je treba najprej predstavljati iskalni namen uporabnika, ki bo prišel na našo vsebino.

Izbor ključnih besed

Ključne besed za članek izbiramo glede na:
  • iskalni namen
  • tematsko povezanost (z drugimi vsebinami)
  • včasih tudi glede na število iskanj, vendar to NE sme biti glavno vodilo
Par vprašanj, ki si jih lahko oseba postavi, da lažje najde ključne besede:
  • ali se želijo ljudje informirati, ali želijo nekaj kupiti?
  • ali je vsebina, ki jo ustvarjam, tematsko povezana s prejšnjimi vsebinami, ali govori o nečem čisto drugem?
  • kako pogosto naj uporabim ključne besede?
Sedaj se posvetimo temu, na kakšen način si lahko zgradimo seznam ključnih besed, na podlagi katerih bom potem lahko sistematično ustvarjali vsebine.

Kako poiskati ključne besede

Ključne besede se da iskati na več načinov. Lahko jih iščemo tako, da vtipkamo iskalni niz in pustimo Googlu, da nam sam poskuša zaključiti stavek.
Google razširjeno iskanje
Tako lahko na podlagi ene ključne besede začnemo širiti nabor le-teh.
Drugi del iskalnika Googla, ki nam lahko pride par je na samem dnu prve strani kjer piše »povezana iskanja« (ang. related searches).

Kako analizirati ključne besede

Ključne besede se lahko analizira z različnimi orodji, ki si jih lahko ogledate spodaj. Ko analiziramo ključne besede so nam pomembni naslednji podatki.
Mesečni obseg iskanja:
Merilo, s katerim je obsedena večina tako podjetnikov, kot SEO začetnikov. Ni nezanemarljiva, vendar z osredotočanjem na samo takšne besede ne pridemo daleč. Lahko si ogledate primer optimizacije za ključne besede, ki imajo po oceni  spletnih orodjih 0 iskanj.
Težavnost ključne besede (ang. keyword difficulty):
ocena tega, kako močna je konkurenca za rangiranje s to besedo. Različna orodja imajo malce drugačna poimenovanja.
Skupno jim je to, da se težavnost ključne besede ocenjuje na lestvici od 0 do 100, kjer ocena 0 pomeni besedo, ki je lahka za rangiranje na iskalnikih.
Par orodij, ki se jih v naši branži uporablja so na primer:
  • Semrush
  • Ahrefs
  • SE Ranking
  • Keywordtool.io
  • Sistrix
  • MozPro
  • KWFinder
  • Ubersuggest
In še mnogo drugih, to so samo najbolj znana orodja.
Iskalni namen:
O njem smo že pisali, vsako orodje poda svojo oceno iskalnega namena. Poudariti je treba, da zopet vsako orodje lahko ocenjuje malce drugače od drugega.
To je posledica tega, da vsako orodje uporablja svoj semantični pristop za ocenjevanje ključnih besed, saj Google ne podaja točnih navodil in definicij.
Eno izmed orodij, ki ga še nismo omenili, je Googlov Keyword planner. Narejen je za pripravo oglasov, vendar se ga lahko uporablja tudi za analiziranje ključnih besed.

Izbor ključnih besed s pomočjo orodja Keyword Planner

Kot smo omenili, je to orodje mišljeno za kreiranje oglasov. Je sestavni del sistema Google ads. Vsaka oseba, ki ima Gmail naslov se lahko poleg elektronske pošte registrira tudi za uporabo Google ads. Lahko ga uporabljate tudi, če ne objavljate oglasov.
Ko se prijavite v Google ads profil imate na voljo orodje Keyword planner. Ko v iskalno okence vpišete ključne besede, vam bo Google serviral povprečen obseg mesečnih iskanj, poleg tega pa bo predlagal še druge fraze, ki so povezane z vašimi ključnimi besedami. Tako si lahko po delih sestavite velik seznam ključnih besed.
Poleg vsake ključne besede je napisan tudi povprečen CPC (ang. cost per click). Na podlagi tega boste dobili lahko podatek, ki je še bolj dragocen od ocene težavnosti ključnih besed. Videli boste za katere besede se poteguje največ podjetij.
To pomeni, da jim je ta ključna beseda tako pomembna, da so pripralvjeni plačati 1€, 2€, včasih tudi 20€ na klik!
Na podlagi lahko sklepamo iskalni namen. Tehnika ni 100-odstotno zanesljiva, vendar velikokrat deluje.

Pravilna raba ključnih besed

Pisali smo že o tem, kako je potrebno, da profesionalni pisci upoštevajo Googlov Helpful content system, hkrati pa morajo uporabljati ključne besede tako, da se naravno pojavljajo v vsebini.
Ker zna iskalnik tudi semantično razbrati, o čem gre beseda, lahko to v resnici pride prav. Namesto, da se preveč osredotočamo na ključne besede, se lahko osredotočimo na uporabnika in se tako prikupimo algoritmu.

Dolžina vsebine

Dolžina vsebine je odvisna od več dejavnikov. Vsak SEO strokovnjak ima svoje mnenje o tem, dejstvo pa je, da niti Google, niti noben drug iskalnik ni nikoli predpisal dolžine članka za boljšo umestitev med rezultate.
V povprečju naj članki ne bi bili krajši od 600 besed. Tudi to je odvisno od iskalnega namena in same vsebine. Kvaliteta je mnogo bolj pomembna od kvantitete.
Za nekatere ključne besede so med prvimi zadetki strani, ki sploh nimajo veliko vsebine, to so lahko besede s komercialnim namenom.
Za nekatere ključne besede so med prvimi zadetki strani, ki imajo napisane cele romane. To so lahko besede z informativnim iskalnim namenom.
Poudarek je na besedi LAHKO, saj strogega pravila tukaj ni.

Število ključnih besed

Pri številu ključnih besed je zopet potrebno razumeti, da je to odvisno od dolžine člankov. Stvari so se v zadnjih letih do te mere spremenile. Osredotočanje na količino ključnih besed je pomembno predvsem s stališča, da ni preveč teh besed, ne premalo.

Gostota ključnih besed

Splošne smernice za gostoto ključnih besed, ki se jih uporablja so, da naj bi se ključna beseda ponovila do dvakrat na 100 besed. Zopet moramo ponoviti, da so to smernice in ne strogo pravilo. Ker lahko Google semantično analizira vsebino, se tega ni treba strogo držati.
Dober primer semantičnega primera je tole:
Velikokrat se zgodi, da vpišemo iskalni niz v iskalnik ter kliknemo na enega izmed rezultatov. Nato na strani pritisnemo Ctrl+F (iskanje po strani) in vpišemo kjučno besedo, ki smo jo podali v iskalni niz. Ugotovimo da te ključne besede v tekstu sploh ni!
Razlog za to je, da je GoogleBot obiskal stran, analiziral vsebino in na podlagi semantične analize ocenil, o kakšni tematiki govori vsebina. Nato oceni, da so tudi povezane ključne besede relevantne za nekoga, ki išče nekaj povezano s to tematiko.
 Kolikokrat naj se torej pojavi ključna beseda znotraj vsebine?
Fraza, ki jo pogosto uporabljajo strokovnjaki s področja digitalnega marketinga in ki jo vsaka stranka sovraži, je »odvisno« (ang. »it depends«). Vendar je optimizacija spletnih strani takšna dejavnost, da ni neposrednih odgovorov na ključna vprašanja.
Edino kar naši srenji preostane, da ves čas testiramo hipoteze in na podlagi tega vidimo kaj deluje in kaj ne.
Eno vodilo, ki nam pride prav v praksi je, da pogledamo prve tri zadetke za iskalni niz. Pregledamo zadetke in poskušamo analizirati, kakšna je povprečna gostota ključnih besed.
Če je dovolj dobro za prve tri zadetke, je dovolj dobro za našo vsebino. Sedaj se moramo samo potruditi, da napišemo boljšo vsebino, ki je bolj uporabna osebi, ki to išče.

 Pomembnost kakovostne in relevantne vsebine

Kakovostna vsebina služi dvema ciljema hkrati. MORA bit uporabna in zanimiva za uporabnika in MORA biti relevantna za iskalnik, da jo lahko rangira. Prvi cilj se doseže s tem, da se uporablja koncept, ki se imenuje »ocena pridobivanja informacij«
Google je leta 2020 vložil patent, o katerem piše pokojni Bill Slawski, strokovnjak za Googlove patente z 26-letno kariero v SEO optimizaciji. (  ).
Povzeto po Slawskemu je se ta ocena določa na podlagi tega, koliko dodatnih informacij je uporabnik dobil v primerjavi z drugimi vsebinami, ki jih je lahko videl (na spletu).
Zato je ustvarjanje kakovostne vsebine še kako pomembno, če želimo imeti dolgoročen uspeh na spletu. Poleg vsebine pa je potrebno poskrbeti za premišljeno umeščanje povezav v vsebine.
To pa je pomembno zaradi koncepta, ki ga v SEO sferi poimenujemo  »link juice«. V Slovenščini bi se temu reklo sok povezav, vendar nihče ne uporablja tega izraza.

Kaj je link juice?

Link juice naj bi bil tok povezav, ki se pretaka po vaši spletni trgovini, blogu, strani itd. Z njim se pojasnjuje, kako spletni pajki sledijo povezavam na spletnem mestu. S pravilnim notranjim povezovanjem vsebin se doseže čim boljši učinek in s tem boljše pozicije na Googlu. Grajenju povezav se v angleščini reče link building.

Kako SEO optimizirati notranje povezave med podstranmi

Notranje povezave (ang. internal links) na strani bolje sporočajo Googlu, kako so tematsko povezane vsebine na vaši strani. Z vidika uporabniške izkušnje pomagajo obiskovalcu olajšati sprehajanje po strani.
Googlu tako pomagamo tudi bolje razumeti strukturo naše strani, podobno kot s sitemap-om. Zaradi tega bo Google bolj smotrno porabil budžet za pregledovanje (ang. crawl budget). S tem si izboljšamo možnosti, da pregleda in indeksira tiste vsebine, za katere želimo rangirati.
Vsaka vsebina na vašem spletnem mestu bi morala biti povezana z vsaj eno drugo vsebino na spletni strani. Tako se lahko t.i. link juice pretaka po celotnem spletnem mestu, zato je ključno, da se vsebine premišljeno povezuje med sabo.
Ko podjetje postane naša stranka, začne naša ekipa analizirati strukturo povezav na strani. To je temelj za vsa nadaljnja dela. Rekli smo že, da je optimizacija spletnih strani maraton.
Če spletno mesto nima pravilno urejenih spletnih povezav je to tako, kot da bi želeli teči maraton z zlomljeno nogo. Ni nemogoče, je pa zagotovo težje.
Nekatera podjetja se zaradi varnosti bojijo dati zunanjim izvajalcem dostop do strani. V tem primeru komuniciramo z vodjo IT oddelka in dajemo natančna navodila, kako naj vzpostavljajo povezave.

Kako optimizirati notranje povezave iz vidika položaja povezav

Notranje povezave naj bodo vzpostavljene med vsebinami tako, da bodo tematsko povezane. Idealno je, če so povezane preko ključnih besed.
Primer:
Tekst 1 ima tri  ključne besede. Ena od teh besed (ne prva), ima povezavo do teksta 2.
Tekst 2 ima tri ključne besede. Prva(glavna) ključna beseda je tista, ki ima povezavo na tekstu 1
Ena izmed ključnih besed na tekstu 2 pelje na tekst 3.
Tekst 3 ima tri ključne besede. Prva(glavna) ključna beseda je tista, ki ima povezavo na tekstu 2
Etc.
Struktura notrnajih povezav

Kako optimizirati notranje povezave iz vidika ustreznega anchor teksta na povezavah (sidrno besedilo)

Najprej naj razložimo, kaj je sidrno besedilo (ang. anchor text). Ko vidite povezavo v besedilu, je po navadi obarvana (največkrat modro, lahko tudi rdeče ali oranžno).
Videli boste, da so samo določene besede obarvane. Tem obarvanim besedam pravimo sidrno besedilo.
Vzemimo zgornji primer od zgoraj še enkrat…
Na tak način usmerjamo GoogleBot, da lažje razume, katere teme pokriva naša spletna stran, trgovina etc.
Na koncu je treba še vedno upoštevati, da vsebine rangira algoritem, ta pa ne zna zares brati. Semantično povezovanje, knowledge graph-i, Helpful content system, vse skupaj poskuša simulirati to, kar človeku pride naravno.
Bolje ko ga usmerjamo po svoji strani, lažje bo »razumel« kaj opisuje vsebina.

Kako optimizirati zunanje povezave

Ko govorimo o zunanjih povezavah, se govorimo o vseh »linkih«, ki vodijo dol z vašega spletnega mesta. Nobeno spletno mesto ne more dobro funkcionirati v vakuumu.
Zunanje povezave ustvarjajo mikrokozmos, v katerega je vpeta vaša trgovina, stran ali blog. Zato je smiselno vključevati povezave na avtoritativne strani v branži vašega podjetja.
Enako je to pomembno za profil povezav, hkrati pa je pomembno za E-E-A-T
Spomnimo se primera galenskega laboratorija, ki ima na svoji strani zunanjo povezavo na Novartis.

Ali naj bodo povezave follow ali nofollow?

Spet naj definiramo kaj je follow in nofollow povezava…
Ko GooleBot (ali katerikoli spletni pajek) sledi povezavi, je ta po naravi »follow« ali »do-follow« povezava. To pomeni, da Google upošteva »verodostojnost« spletnega mesta, na katerega gre preko povezave.
Lahko pa na svoji strani povezavo označimo z atributom »no-follow«. V tem primeru naročamo GoogleBot-u, da ne upošteva povezave, kateri sledi.
To pride prav v primerih, ko imamo veliko povezav, kjer ne vemo točno, kakšna je kvaliteta povezanih strani. Enako je z velikimi spletnimi stranmi. Če bodo umestile zunanjo povezavo na vašo stran je velika možnost, da bo ta povezava no-follow.
Hkrati je treba upoštevati, kako mora izgledati naraven profil povezav na vašem spletnem mestu. Google v resnici ne mara umetnega grajenja povezav z namenom rangiranja. Zato je njihov pajek pozoren tudi na to, kakšne zunanje povezave so na strani.
Če so vse povezave na strani follow povezave, bo Google ocenil, da so vključene na stran izrecno z namenom rangiranja. To dojemajo kot poskus goljufanja algoritma. Rezultat je padec pozicij takšne strani.
Glede razmerja follow:nofollow povezav je v branži mnenje da naj bi bilo:
  • 60% do-follow povezav
  • 40% no-follow povezav
John Mueller, ki na spletu deluje kot nekakšen neuradni predstavnik Googla, je preko omrežja X rekel, da razmerje povezav ne igra nobene vloge pri SEO delovanju strani.
Hkrati pa obstaja šala v SEO svetu, da to kar Google REČE in kaj Google DELA ni vedno isto.
Zaradi tega se večina strokovnjakov drži te razporeditve povezav.

 Raznolikost povezav

Ta del se tiče vzvratnih povezav oz. backlinkov. Spomnimo, da so to vse povezave, ki peljejo na našo spletno stran. Raznolikost povezav (ang. link diversity) pomeni samo to, da vzvratne povezave prihajajo iz več virov.
Če jih pridobivamo naravno, bodo prihajale iz različnih spletnih mest. Načeloma je dobro, da imamo čim večje število tematsko povezanih linkov na svojo stran.

Tematske povezave

Vzemimo še en primer:
Imamo spletno trgovino z avtomobilskimi gumami. Želimo pridobivati vzvratne povezave za boljše pozicije med rezultati. Dobimo backlink s spletne trgovine, ki prodaja ličila.
Učinek za našo stran bo majhen, ker ličila nimajo nič skupnega s prodajo avtomobilskih pnevmatik.
Še en profil povezav, ki ga lahko poskušamo narediti je sledeč:
  • veliko število tematsko povezanih povezav
  • malo število tematsko nepovezanih povezav z visoko avtoriteto
Povzemimo z zgornjim primerom; Če vam da backlink CNN.com, bo še vedno dobro za SEO, kljub temu, da tematsko ni povezano

Koliko časa [in znanja] zahteva SEO optimizacija spletnih strani

Do sedaj smo govorili o tem, kako delujejo iskalni algoritmi, kako delujejo ključne besede in povezave. Dotaknili smo se tematske avtoritete, E-E-A-T in HCU smernic.
Razdelali smo kaj je On-site SEO, kaj je off-site SEO, kaj je tehnični SEO. Zato si lahko že sami odgovorite na vprašanje koliko znanja je potrebno za izvajanje optimizacije SEO.
Odgovor je, veliko.
Za optimizacijo ne obstaja formalna izobrazba. Preko prakse, tečajev, poskusov in napak, uspehov, porazov, se spotoma učimo kako učinkovito pripeljati spletno trgovino ali stran v vrh Googla.
In ja, to traja leta.
Zato se mora vsako podjetje vprašati kaj bo investiralo – čas ali denar?

Kako dolgo traja, da se dosežejo rezultati optimizacije internetnih strani?

Večkrat smo že omenili, da je optimizacija spletnih strani maraton. Če nočemo kršiti smernic Google, se drugače ne da zagotoviti dolgoročnega uspeha.
Zato je minimalno obdobje, kjer je zaznati merljiv učinek, vsaj 6 do 12 mesecev.
Podjetje z optimizacijo spletnih strani poskuša Googlu in drugim iskalnikom pokazati, da je vredno zaupanja. Zaupanje pa se gradi počasi in postopno. Prav tako se ga lahko hitro izgubi.
Zato smo v naši ekipi zagovorniki samo postopnega, sistematičnega dviga pozicij. Zaradi tega tudi nobena naša stranka ne trepeta, ko pride naslednja posodobitev Googlovega algoritma.

Ali se lahko optimizira tudi spletno trgovino?

Seveda.  Za začetek, lahko se optimizira s tem, da se uredi opise izdelkov (še posebej pomembno, če ste preprodajalec). Velikokrat se na spletno trgovino uvozi celotno bazo izdelkov, vključno z opisi. To pomeni, da se lahko ti opisi pojavljajo na več trgovinah.
To pa pomeni, da bo Google določil, da ima ena trgovina originalne vsebine, vse druge trgovine pa so plagiati oz. podvojene vsebine. To pa je eden izmed glavnih smrtnih grehov SEO.
Lahko se ustvari blog, kjer se nato ustvari tematski zemljevid vsebin ter se jih vse semantično poveže za lažje indeksiranje.
Zraven pa se poskrbi še za Google helpful conent system tako, da se preko dobre uporabniške izkušnje poskrbi, da stranka najde tisto po kar je prišla.

Koraki, ki jih bomo prehodili namesto vas:

Če ste prišli do dna tega priročnika, ste verjetno že ugotovili, da bo samostojna SEO pot težavna. Zaradi tega se lahko poslužite storitev naše ekipe, ki vas bo vodila skozi celoten postopek. Spodaj si poglejte, kaj vse bomo naredili za vaše podjetje.

Analiza obstoječega stanja in ključnih besed

Naša ekipa ustvari bazo ključnih besed. To je seznam tematsko povezanih fraz, ki so jih na podlagi zgodovinskih podatkov ljudje vtipkali v Google in druge iskalnike.
Na podlagi tega se naredi seznam 300, 500, včasih več kot 1000 besed, ki so semantično povezane z vašo branžo.
Nato bomo v sodelovanju z vami prečistili seznam in odstranili vse besede, ki so morda tematsko blizu, vendar jih vaše podjetje ne opravlja oz. ne nudi take storitve.
Tako nam ostane prečiščena baza besedil, ki bo služila kot temeljni dokument za izgradnjo SEO strategije.

Priprava strategije in načrta optimizacije spletne strani

Medtem ko en del ekipe izdeluje bazo ključnih besed, bo drugi del ekipe analiziral vaše spletno mesto pa naj bo to stran ali trgovina.
S specializiranimi orodji bomo pregledali delovanje strani, stanje povezav, avtoriteto strani, hitrost nalaganja etc.
Na podlagi tega bomo predlagali potek strategije za dolgoročen dvig vseh 100, 200, 300 ali več ključnih besed, ki so na prečiščenem seznamu.

H3: ON site SEO optimizacija vaše spletne strani

Za učinkovito On-site optimizacijo bomo potrebovali administratorski dostop do vaše strani. Pregledali bomo vse objave, meta podatke, URL naslove, slike, alt tekste, kategorije itd.
Pregledali bomo strukturo notranjih povezav in jih preuredili tako, da bo t.i. link juice imel največji učinek na vaši strani.
Potrebovali bomo dostop tudi do Google search konzole in pregledali, kakšen je status vseh podstrani, ali se pravilno indeksirajo, ali konzola sporoča kakšne napake.
Tako bomo uredili vašo stran,  da bo všečna Iskalnikom.

OFF site optimizacija vaše spletne strani

Preko mreže naših spletnih mest bomo sistematično objavljali kvalitetne, tematsko povezane vsebine v skladu s prečiščenim seznamom ključnih besed. Vsak mesec bomo objavljali vsebine in jih povezovali na najbolj relevantne podstrani vašega podjetja in tako skrbeli za to, da vaše spletno mesto pridobi tematsko avtoriteto za vašo branžo.

Gradnja avtoritete domene in posameznih podstrani

Vaša spletna stran ali trgovina mora s pomočjo optimizacije SEO postopoma postati avtoriteta na področju vaše branže.
Najprej dosežemo tematsko avtoriteto s pokrivanjem vseh ključih besed, ki so na prečiščenem seznamu.
Nato za vsako od teh ključnih besed ustvarjamo vsebine preko naše mreže in jih vežemo na vse  podstrani, ki vključujejo te besede.
Na podlagi sistematičnega dela, bo Google začel dojemati, da pokrivate vse teme iz vaše tržne niše in da ste očitno strokovnjak na svojem področju. Zaradi tega bo postopoma začel tudi vašo celotno domeno višje ceniti. Vaše strani se bodo začeli bolj pogosto pojavljati med zadetki.
Med vsem tem pa bo naša ekipa za vas izvajala tudi storitve brandinga!
Večkrat ko bo potencialna stranka izpostavljena imenu vašega podjetja, logotipu, barvam vaše znamke itd. večja bo možnost, da se bo za nakup odločila na strani vašega podjetja.

H2: Zaupajo nam

kopa oven, čokoladnica Ljubljana, elektrosignal, Akripol, Pošta Slovenije, TKI Hrastnik, Villa Natura, Filc

Zakaj izbrati nas?

Naša ekipa se loti vsakega projekta celovito, saj se zavedamo, da je to edini način za dolgoročen uspeh. Prvo kar želimo narediti z vsako novo stranko je to, da razume kaj počnemo.
Ko se nekdo resno loti optimizacije svoje strani, se loti v resnici optimizacije svoje znamke. Ko dosežemo lojalnost strank, smo ustvarili učinkovit prodajni lijak, ki lahko traja še leta

Naše izkušnje

V skoraj dvajsetih letih smo sodelovali s podjetji v mnogo različnih branžah. Največkrat pa smo dosegli uspehe tam, kjer druge ekipe v Sloveniji niso prišle nikamor. To pa je B2B sektor.
Ker sodelujemo že zadnjih par let z Gospodarsko zbornico Slovenije, imamo mnogo izkušenj s proizvodnimi podjetji.
Optimizacija njihovih strani zahteva malce bolj poglobljeno znanje, kjer smo že večkrat pokazali, da ga naša ekipa ima.

V čem smo najboljši?

Daleč najboljši smo na področju optimizacije spletnih strani. Hkrati pa tudi izdelujemo spletne strani in trgovine, vodimo oglaševalske kampanje in še več.
Naš cilj je, da pokrijemo vse vaše potrebe ma področju digitalnega marketinga.
VSI.SI, spletni marketing d.o.o.

 

Deli z drugimi: