Kaj je optimizacija spletnih strani, je dobro poznano vsem, ki se ukvarjamo z njihovimi izboljšavami, s ciljem, da bi se uvrstile v sam vrh zadetkov spletnih brskalnikov. Rezultati dobre optimizacije se kažejo v povečani obiskanosti internetne strani, zanimanja za izdelke in storitve, ki se oglašujejo, na daljši rok pa tudi v boljši prepoznavnosti in konkurenčnosti podjetja. Povedati moramo, da gre za proces, ki zahteva določen čas, znanje in vložen trud, preden se pokažejo prvi pozitivni učinki.
Posodabljanje in prilagajanje spletnih strani se je pričelo s pojavom prvih internetnih brskalnikov, z ustanovitvijo večjih kot sta Yahoo in Google pa so se posamezniki in podjetja pričeli zavedati pomembnosti digitalnega marketinga. Sorazmerno z razvojem in hitrimi spremembami, so se tudi strategije izboljšav morale prilagoditi aktualnim trendom. Optimizacija strani za iskalnike (SEO) se nanaša na več dejavnosti za izboljšavo pozicije na spletu. Običajno združuje dva ključna elementa.
On-site način zajema izboljšavo meta oznak, naslovov strani in URL-jev, vključevanje natančno določenih ključnih besed v vsebino ter izdelava kvalitetne strukture strani. Off-site pa se osredotoča na pridobivanje kvalitetnih povratnih linkov z drugih spletnih mest, kar še dodatno povečuje obiskanost strani podjetja.
Če želimo, da bo optimizacija za Google prinesla želene rezultate, so potrebne tudi nekatere tehnične izboljšave strani, ki vplivajo na hitrost nalaganja, uporabo pravilnih oznak, strukturiranje podatkov in prilagojenost mobilnim napravam. Poskrbeti moramo tudi za boljšo lokalno vidnost, z uporabo specifičnih lokalnih ključnih besed in pridobivanjem pozitivnih ocen domačih obiskovalcev. Google s pomočjo različnih algoritmov in analiz razume spletno stran in jo na podlagi tega uvrsti v rezultate iskanja.
Če iščemo nek določen izdelek, v iskalnik običajno ne odtipkamo celih stavkov, temveč le nekaj vsebinsko ključnih besed. Če so te besede vgrajene v meta naslove, meta opise in vsebino, jih Google prepozna in na podlagi metod analiziranja razvrsti med najbolj primerne rezultate iskanja. Kakovostne izboljšave omogočajo, da se takšna spletna stran uvrsti čim višje, med prvih nekaj zadetkov. Posledično se poveča njena obiskanost, kar vpliva na število potencialnih kupcev.
kaj je optimizacija spletnih strani
Optimizacija strani za iskalnike je kompleksen proces. Prične se z analizo ključnih besed, ki so najbolj relevantne za spletno stran in ciljne obiskovalce. S pomočjo internetnih orodij poiščemo ustrezne besede, ki imajo visok rezultat iskanja in nizko konkurenco. Z izbranimi ključnimi besedami opremimo naslove in oznake, vključimo pa jih tudi v vsebino internetne strani. Njena struktura mora biti pregledna, enostavna za uporabo in estetsko privlačna, besedilo pa mora obiskovalcu ponujati pomembne informacije, točne podatke in vsebinsko zanimiv tekst.
Povratne povezave ali “backlinks” imajo velik pomen za zvišanje prepoznavnosti spletne strani. Če se vsebine pojavljajo tudi na drugih spletnih straneh, blogih, socialnih omrežjih, je večja verjetnost, da se bodo uvrstile med višja mesta v brskalnikih. Pomembna pa ni samo količina, temveč predvsem kakovost. Povratne povezave z relevantnih in uglednih spletnih strani imajo večjo vrednost in izboljšujejo verodostojnost naše vsebine.
Nekakovostne povezave ali uporaba neetičnih pristopov pa imajo obratni učinek in lahko negativno vplivajo na sloves podjetja. Zato moramo biti previdni pri navezovanju stikov z drugimi spletnimi lastniki ali načinih off-site oglaševanja.
Če zdaj približno veste, kaj je optimizacija spletnih strani in kako poteka, se lahko z nekaj računalniškega znanja morda tega procesa lotite kar sami. A izkušnje iz prakse kažejo, da postopek izboljšave v rokah SEO strokovnjakov omogoča neprimerno boljše rezultate pri dvigu prepoznavnosti in konkurenčnosti podjetja. Algoritmi brskalnikov se namreč nenehno posodabljajo, saj s tem izboljšujejo relevantnost in kakovost iskalnih rezultatov.
To pa pomeni, da se tudi spletna mesta, ki so že bila racionalizirana, po posodobitvi znajdejo v drugačnem položaju, kot so bila pred tem. Izkušeni SEO strokovnjaki pri svojem delu upoštevamo najnovejše smernice in dobre prakse, zato lahko dovolj hitro odreagiramo in pravočasno prilagodimo strategijo za izboljševanje vidnosti na spletu.
Optimizacija za Google je kontinuiran proces, ki vključuje različne pristope, strategije in analize, preden prinese prve vidne rezultate uspeha. Rezultati seveda niso odvisni samo od izboljšav na spletni strani, temveč so skupek dejavnikov. Na uspešno razvrščanje spletne strani v brskalniku zagotovo vpliva tudi splošno zanimanje za produkte in storitve, ki jih oglašujete, ciljno občinstvo, posebne ponudbe in dogodki, povezani s prazniki, sejemskimi prireditvami, popusti, sezonskim znižanjem izdelkov, aktualnimi razmerami, ki vplivajo na interes za določen izdelek in podobno.
Rezultati se običajno ne pojavijo takoj, ampak se postopoma izboljšujejo. Lahko traja nekaj tednov ali celo mesecev, preden boste zaznali povečan obisk spletne strani ali število klicev. Hkrati je potrebno omeniti, da je konkurenca na spletu zelo močna, zato je potrebno ob tem, kaj je optimizacija spletnih strani, vzeti v zakup tudi vztrajnost in potrpežljivost, preden boste opazili napredek. Vsekakor pa SEO izboljšave dolgoročno prinašajo boljšo prepoznavnost in priljubljenost brez plačevanja posebnih stroškov za oglaševanje.
Začetna naložba v storitve, ki jih ponujamo za SEO izboljšavo spletnih strani, na nevsiljiv način omogoča odlične rezultate, saj internetni brskalnik zajema širši kontekst vsebine in lahko prepoznava več ključnih besed hkrati. Visoka uvrstitev med zadetki prinaša obiskovalcem boljši vtis relevantnosti, profesionalnosti in večjega zaupanja vaše podjetje.
Odločitev med nadgrajevanjem internetnih vsebin ali plačljivimi reklamami je seveda v vaših rokah in je odvisna od vašega cilja, poslovne strategije in razpoložljivih finančnih sredstev. Vedeti pa morate, da SEO izboljšava za razliko od plačljivih oglasov, kjer je potrebno plačevati vsak prikaz oglasa ali posamezen klik, ne zahteva nobenih dodatnih stroškov.
Kaj je optimizacija spletnih strani, zagotovo najbolj vemo SEO specialisti, ki smo večkrat postavljeni pred večje ali manjše izzive. Eden najtežjih je zagotovo velika konkurenca med ponudniki spletnih vsebin, ki se borijo za čim boljšo uvrstitev v iskalnikih. Potrebno je dosti znanja in praktičnih izkušenj, s pomočjo katerih dosežemo zadovoljstvo naših strank. Tudi spremembe algoritmov za uvrščanje spletnih strani so lahko včasih velika ovira.
A tudi tu pripomorejo dobre prakse, ki vključujejo določena predvidevanja in kalkulacije. Vsekakor pa je SEO izboljšava spletnih strani dolgoročna investicija, ki se s časom obrestuje in prinaša trajen promet na spletno stran.
Optimizacija strani za iskalnike pozitivno vpliva na povečanje obiska ciljne publike, kadar so vsebine z visoko kakovostnimi povezavami razpršene na različnih domenah. Takšen način spletnega marketinga izboljša možnosti, da je stran dostopna ogromnemu številu obiskovalcev oziroma potencialnih kupcev. Za merjenje učinkovitosti moramo konstantno spremljati in analizirati rezultate ter prilagajati strategijo izboljšav.
S pomočjo orodij kot so Google Analytics, Google Search Console in mnogih drugih zaznavamo število in časovno obdobje obiskov spletne strani, konverzije, indeksiranje strani, povratne povezave, informacije o ključnih besedah in uvrstitvah. Z analizo konkurence, preverjanjem napak, meta oznak, hitrosti nalaganja in drugih dejavnikov, ki neposredno ali posredno vplivajo na konkurenčnost, pa zagotavljamo trajno prisotnost na trgu.
Naše podjetje Vsi.si ponuja širok spekter storitev digitalnega marketinga, ki vključuje izdelavo spletnih strani in trgovin, optimizacijo spletnih strani ter spletno oglaševanje na družbenih omrežjih. Objava na našem spletnem portalu vam omogoča dodaten vir obiskovalcev in s tem višjo pozicijo vaše internetne strani. Spletno oglaševanje poteka s pomočjo Google Ads. oglasov, družabnih omrežij kot so na primer Instagram, LinkedIn, Facebook in preko spletnih strani.
Za razliko od njih SEO nadgradnja prinaša organske zadetke iskanja, ki se pojavijo naravno in brezplačno. To pomeni, da se spletna mesta uvrstijo na vrh rezultatov iskanja na podlagi kakovosti njihove vsebine, ne pa na podlagi plačila za oglaševanje, kar jim daje večjo verodostojnost. Če se želite tudi vi uvrstiti v sam vrh najbolj obiskanih ponudnikov ter izboljšati promet spletnega marketinga, obiščite našo spletno stran in nas kontaktirajte preko spletnega obrazca. Pomagali smo že stotinam podjetij, zakaj ne bi tudi vam tlakovali pot do uspeha.