Pričnimo
projekt

Google Analytics 4 (GA4)

Google Analytics 4 (GA4) – Vse, kar morate vedeti o najnovejšem analitičnem orodju

Google Analytics 4 (GA4) je najnovejša različica platforme Google Analytics. Novo analitično orodje nadomešča Universal Analytics (UA), ki zastara v juliju 2023. Čeprav oba proučujeta uporabo spletnih strani ter uporabniku podata informacije, s katerimi lahko optimizira spletna mesta, se precej razlikujeta. In kaj prinaša GA4? Nadgradnja ponuja boljši vpogled v analitiko, nov podatkovni model, večji nadzor in veliko več prilagodljivosti. Vse to je omogočila napredna uporaba strojnega učenja in umetne inteligence (AI).

Se sprašujete, zakaj bi spremembe uvajali sedaj, če pa imate še dovolj časa? Prej boste prešli na GA4 manjše, bo tveganje za izgubo dosedanjih podatkov. Ti podajo neprecenljiv vpogled v uspešnost spletne strani ter poglavitne informacije za prepoznavanje tržnih trendov. Kot pri vseh učinkovitih analitičnih orodjih tudi to potrebuje nekaj časa in truda za pravilno nastavitev. Seveda ne gre pozabiti na strategijo merjenja. Pravilno zasnovana strategija, prilagojena potrebam podjetja, bo podala natančnejši vpogled v interakcijo uporabnikov z vašim spletnim mestom.

Google analitika 4 (GA4)

 

Najpomembnejše razlike med Google Universal Analytics (UA) in Google Analytics 4 (GA4)

Ob predstavitvi najnovejšega analitičnega orodja se poraja vprašanje. Kakšna je pravzaprav razlika?

  • Zbiranje podatkov

Največjo razliko med njima predstavlja zbiranje podatkov. UA zbira podatke na podlagi spletnih sej in zadetkov v danem časovnem okvirju. Seja je v tem primeru skupek dejavnosti obiskovalca na spletnem mestu, med katerimi ne sme miniti več kot 30 minut. Nastavitev ciljev in posameznih korakov dopušča razumevanje ravnanja obiskovalcev pred dosegom zastavljenega cilja. Poročila o obisku pa podajo vpogled v obnašanje obiskovalcev, demografijo, morebitne pomanjkljivosti itd. Pridobljene informacije dopuščajo možnost izboljšave ter povečanje učinkovitosti spletne strani.

Google Analytics 4 pa vključuje nov model zbiranja podatkov, ki temelji na dogodkih. Podatki se ne zbirajo več na podlagi sej, temveč vsaka interakcija obiskovalca predstavlja samostojen dogodek. Namen novega modela je poenostaviti sledenje med napravami in zagotoviti natančnejše informacije. Te izboljšajo napovedovanje vedenja obiskovalcev ter omogočijo boljšo zmogljivost za analizo poti in analizo med platformami.

  • Večja izbira parametrov pri pridobivanju podatkov

Google Universal Analytics za pridobivanje podatkov uporablja različne tipe dogodkov. Dogodek predstavlja obiskovalčeva interakcija z elementom spletne strani. Pri tem ima vsak tip dogodka 3 parametre in sicer kategorijo (category), dejanje (action) in oznako (label).

GA4 temelji na dogodkih, pri čemer je vsako obiskovalčevo dejanje dogodek. S tem uporabnikom prepušča veliko svobode pri izbiri parametrov in njihovih vrednosti. Ta sprememba zahteva nekoliko več dela z implementacijo, saj je pravilna nastavitev dogodkov in ciljnih skupin ključnega pomena. Ti bodo namreč uporabljeni za oblikovanje podatkov o tem kako obiskovalci uporabljajo spletno stran in kje so morebitne težave.

  • Samodejno spremljanje osnovnih dogodkov

GA4 uporabniku ponuja samodejno spremljanje osnovnih dogodkov. Prenašanje datotek, ogledi podstrani in brskanje po straneh je mogoče izmeriti z enim klikom. Pri tem verjamemo, da bo Google te dogodke meril pravilno.

 Zbiranje podatkov o spletnih mestih in aplikacijah

Danes si življenje težko predstavljamo brez pametnih naprav in orodij, ki jih ponujajo. Ker vsakdo uporablja več naprav, so GA4 user-centric oziroma usmerjene v spremljanje uporabnika (obiskovalca). Različni podatkovni viri (naprave in aplikacije) v enem računu zagotavljajo boljše razumevanje poti obiskovalca.

 Brez omejitev

Ena izmed ključnih razlik je tudi ta, da GA4 nima več omejitve mesečnih zadetkov (hits) oziroma dogodkov. Neomejeno število meritev je dobrodošlo predvsem pri spletnih mestih z veliko prometa.

  • Atribucijski model

Google Analytics 4 sam zgradi atribucijski model na podlagi zbranih informacij in meritev predvidevanja (machine learning). Googlovo znanje in izkušnje s področja strojnega učenja samodejno obogatijo podatke tako, da predvidijo prihodnje vedenje obiskovalcev. Ob tem je pomemben še model dodeljevanja na podlagi podatkov (cross-channel data driven model). Slednji zasluge za konverzijo porazdeli glede na podatke za posamezen dogodek konverzije. Sicer pa GA4 uporabnikom ponuja 3 vrste modelov dodeljevanja. Model na podlagi pravil s prednostno dodelitvijo Googlu Ads, dodeljevanje na podlagi podatkov ter medkanalni modeli na podlagi pravil.

  • Orodje BigQuery je brezplačno

BigQuery je shramba podatkov v oblaku. Orodje omogoča izjemno hitro poizvedovanje z obsežnim naborom podatkov. Brezplačna povezava z GA4 dopušča izvoz podatkov v zunanji polnilnik ali uvoz in združitev s storitvami Analytics.

Google analytics GA4

 

Nastavitev storitve Google Analytics 4 – Kje in kako začeti?

Google Analytics 4 z dodanim podatkovnim tokom za svoje spletno mesto ali aplikacijo nastavite na 3 načine.

  • Če ste novi v storitvi, morate najprej nastaviti zbiranje podatkov Analytics za svoje spletno mesto oziroma aplikacijo.
  • Že imate spletno mesto, ki trenutno uporablja Universal Analytics? Uporabite pomočnika za nastavitev GA4, ki bo obstoječi znamki UA dodal še Google Analytics 4.
  • Imate spletno stran, ki jo gosti CMS (WordPress, Wix, Shopify, Magento itd.)? Dodajte GA4 v CMS (sistem za upravljanje vsebine) ali platformo za ustvarjanje spletnih mest.

Namestitev analitike GA4

POTREBUJETE POMOČ PRI NASTAVITVI ANALITIKE GA4?

V kolikor potrebujete pomoč pri nastavitvi analitike na vašo WP spletno stran, bi želeli meriti tudi določene evente na starni ali pa želite le nastavitev osnove, kliknite na spodnji gum.

Osnovni koraki za prehod na Google Analytics 4

Prehod na Google Analytics 4 je precej preprost. Seveda, če govorimo o spletni strani z jasno zastavljenimi cilji, ki se skladajo s poslovnimi cilji podjetja. Ti podjetju pomagajo ugotoviti, kakšne podatke potrebuje, katere meritve mora izvesti in ali je spletna stran učinkovita. Pri tem pa je pomembno, da delovanje spletnega mesta pripomore k doseganju poslovnih ciljev. Z dobro zasnovanim frameworkom se lahko brezskrbno lotite prehoda na GA4.

  1. Če se prvič srečujete z orodjem Analytics najprej, ustvarite račun.
  2. Z ustvarjenim računom vanj dodate prvo znamko (do 100 znamk). To storite tako, da na strani Skrbnik v stolpcu Znamka kliknete Ustvari znamko. Nato vnesete ime znamke, izberete valuto za poročanje, časovni pas, kategorijo panoge in velikost podjetja.
  3. V tretjem koraku dodajte podatkovni tok. V stolpcu Znamka kliknite, Podatkovni tokovi in Dodaj Tok ter izberite Splet, Aplikacija za Android ali Aplikacija za iOS.
  4. Spletno stran z GA4 povežete tudi tako, da v stolpcu Znamka kliknete Podatkovni tokovi ter izberete podatkovni tok za svoje spletno mesto. ID, ki se v obliki “G-“ prikaže v zgornjem desnem kotu, vnesite v polje, ki ga ponuja CMS.
  5. Če sistem oziroma orodje za izdelavo spletnih mest nima na voljo polja za vnos ID, morate na spletno stran prilepiti Googlovo oznako s funkcijo HTML po meri (ponuja jo CMS). Pri tem v stolpcu Znamka izberete Podatkovni tokovi in Splet. Nato kliknite podatkovni tok za svoje spletno mesto ter v razdelku Googlova oznaka izberite Ogled navodil za oznake. Na strani Navodila za namestitev izberite Ročna namestitev. S funkcijo HTML po meri za sistem nato prilepite Googlovo oznako na spletno mesto.
  6. Na koncu v orodju Google Analytics 4 urediti še vse potrebno za spremljanje konverzij. V kolikor imate spletno trgovino pa morate urediti še implementacijo za merjenje podatkov Enhanced ecommerce po ustreznih Googlovih navodilih.
  • Category :
  • Type :