Pričnimo
projekt

Kako optimizirati spletno stran in zakaj je to tako pomembno?

Kako optimizirati spletno stran? Da bi lahko odgovorili na to vprašanje, moramo začeti z osnovami – kaj je SEO? Search Engine Optimization ali optimizacija spletnih strani je nabor tehnik, praks in vzvodov, s pomočjo katerih se bo spletna stran zavihtela čim višje v iskalniku. Pri tem se uporabljajo različna znanja, programi, oprijemi in pripomočki, s katerimi se izboljša uvrstitev v iskalniku med organskimi ali neplačanimi rezultati. V zadnjih nekaj letih smo se potrošniki navadili, da imamo vse informacije na dosegu roke.

Kako nevajeni smo iskanja, priča statistika, da med brskanjem po internetu le redko zapustimo prvo stran, precejšen odstotek pa klikne na prve štiri zadetke. Zato je kakovosten SEO še kako poglaviten. A da bi razumeli njegov pomen, moramo najprej spoznati, kako delujejo iskalniki. Ko uporabnik v Google vpiše ključne besede, ta za ugotavljanje ustreznosti rezultatov uporabi edinstven niz formul, imenovan algoritem. Z njegovo pomočjo iskalcu predstavi najkoristnejše informacije.

Zanesljiv sistem deluje preko treh osnovnih funkcij, in sicer z indeksiranjem, iskanjem po internetu ali uvrščanjem. Med indeksiranjem delujejo iskalniki po vsebini. Ti samodejno obiskujejo javno dostopne strani, prehajajo od ene do druge ter shranjujejo informacije. Iskanje po Googlu izvajajo pajki ali boti, ki preko povezav raziskujejo posodobljeno in novo vsebino ne glede na njeno vrsto. Razvrščanje pa nudi rezultate iskanja glede na ustreznost, pri čemer ima prednost boljša vsebina. Višje je spletno mesto uvrščeno, bolj je Google prepričan, da je kvalitetno in smiselno.

Da bi iskalniki pomagali uporabniku najti to, kar išče, mora biti všečno tudi algoritmom. To je mogoče doseči z nasveti za optimizacijo spletnih strani, ki zajemajo pripravo ključnih besed za SEO, pripravo gradiv in vsebin, njihov pravilni vnos ter optimizacijo HTML kode in slik. Ključni so še grajenje povezav iz mest z visokim položajem, optimizacija internih in zunanjih povezav ter analiza rezultatov konkurence.

 

kako optimizirati spletno stran
kako optimizirati spletno stran

Kakšne prednosti prinaša optimizacija spletne strani za Google?

Nasveti za optimizacijo spletnih strani podjetjem prinašajo ogromne prednosti, saj jim omogočijo konkurenčno prednost na trgu. Približno 75 % uporabnikov Googla glede na iskanje klikne prvi ali drugi podani rezultat. Ker tolikšen odstotek ljudi zaupa brskalniku, da jim bo zagotovil primerno vsebino, visoko uvrščeno mesto podjetju nudi verodostojnost. Brskalnik namreč nenehno spremlja vedenje obiskovalcev ter poskuša razumeti, kaj bodoči kupci potrebujejo.

Medtem ko se mnoge trženjske strategije osredotočajo le na določeno ciljno občinstvo, SEO s ključnimi besedami privabi vsakogar. To podjetjem in organizacijam omogoča, da povečajo prepoznavnost blagovne znamke ter razširijo svoje poslovanje na svetovno raven. Ob tem blagovni znamki dopušča nenehno promocijo, saj pozicije dosežene z optimizacijo, tržijo spletno mesto 24 ur na dan 7 dni v tednu.

SEO poskrbi, da je mesto iskalniku prijazno, izboljša uporabniško izkušnjo ter pridobi merljive rezultate. Pridobljene informacije spremljajo število organskega prometa, trenutke dejavnosti ter ogled poti obiskovalcev, vključno s podstranmi, ključnimi besedami in dejanji. Analitična orodja podjetju omogočijo, da razume makro tržne premike ter namere, želje in potrebe kupcev.

Na podlagi pridobljenih podatkov mu dopuščajo še, da oceni učinkovitost strategije ter jo po potrebi spremeni. Načrtovana in razumljena strategija je vselej prilagodljiva, saj mora slediti razvijajočim se spremembam ter trendom.

Kako optimizirati spletno stran za čim višjo uvrstitev?

Optimizacija spletne strani za Google se ne meri le po poziciji v brskalniku, temveč tudi z merjenjem aktivnosti in številom klikov. Da bi bila SEO celostna se deli na on-site, off-site in globalno. On-site se izvaja na spletnem mestu, njen proces pa vključuje opredelitev ključnih besed, ki morajo biti smiselno zajete v vsebini. Takšna praksa poleg kakovostnih besedil zajema še uporabniško izkušnjo, hitrost nalaganja, meta podatke in čisto kodo.

Vključuje pa še poimenovanje slik in njihovo velikost, gradnjo notranjih povezav, primerno prilagoditev za mobilne naprave, posodobljenje vsebin in mnogo več. Namen ene izmed ključnih strategij je pozitivna uporabniška izkušnja, podajanje hitrih odgovorov obiskovalcem ter doseganje višje uvrstitve s kvalitetno vsebino. Ta proces predstavlja temelj za nadaljnjo off-site optimizacijo.

Ta se nanaša na zunanje dejavnike, ki neposredno vplivajo na mesto s kakovostnimi povratnimi povezavami. Slednje so lahko narejene iz drugih mest, družabnih omrežij in preverjenih virov. Ker ima vsako mesto določeno avtoriteto, dolgoročno pripomorejo k višjemu položaju v brskalniku. Ključni elementi off-site SEO zajemajo ustvarjanje relevantnih in kvalitetnih povratnih povezav (backlinkov) iz mest, ki so vsebinsko skladna. Pravila optimizacije so zelo dinamična, saj se googlov algoritem stalno izboljšuje. Z vsako posodobitvijo se lahko pravila malce spremenijo. Zato je ključno, da smo ves čas na tekočem s spremembami.

Prav tako obsegajo uporabo družabnih omrežij za promocijo ter različne vrste vsebine, kot so videoposnetki ali infografike, ki obiskovalce spodbujajo k deljenju. Takšne SEO prakse pripomorejo k izboljšanju priljubljenosti mesta ter njegovega ugleda. Se sprašujete, kako optimizirati spletno stran globalno?

Vsi, ki že sodelujejo ali nameravajo sodelovati s tujino, morajo razmisliti tudi o optimizaciji za druge trge. Globalni SEO je zagotovljen z vzpostavitvijo domene v tuji državi, kjer podjetje želi doseči vodilni položaj v brskalniku ali s pomočjo prevoda mesta v različne jezike. Pri tem so upoštevane tudi iskane besedne zveze, ki so za večjo učinkovitost dopolnjene z manj iskanimi.

nasveti za optimizacijo spletnih strani
nasveti za optimizacijo spletnih strani

Kako poteka optimizacija spletne strani za Google v podjetju Vsi.si d.o.o.?

Kako optimizirati spletno stran? Vse se začne z analizo stanja in konkurence. Ta faza je namenjena odkrivanju težav ter izdelavi načrta za izboljšavo optimizacije. Tu se podajo odgovori na vprašanja, kot so – katere ključne besede so primerne za naročnika? Kakšne fraze vpisujejo potrošniki pri iskanju njihove storitve ali izdelka? Katerih se poslužujejo tekmeci? Kakšna je njihova prisotnost na internetu? Na podlagi podrobne analize so izbrane najustreznejše ključne besede. Te so natančne, relevantne, hierarhično razvrščene ter prilagojene posamezni panogi in ciljnemu občinstvu.

Po pripravi besed in besednih zvez sledi izobraževanje naročnikov in oseb, ki sodelujejo v procesu. Besede so nato premišljeno in naravno vnesene v stran, temu pa sledijo še programerski popravki, popravki vsebin ter grajenje internih povezav. Ko so interne povezave zgrajene, se pripravijo še nove vsebine ter poskrbi za gradnjo zunanjih povezav ali link building. Naročnikom se izdela sekundarna spletna stran v Vsi.si, redno pa prejemajo tudi poročilo o rezultatih.

Nasveti za optimizacijo spletnih strani, ki jih naročnik prejme med izobraževanjem, bodo pripomogli pri enemu izmed najpomembnejših delov SEO – vzdrževanju strani. Da bi bilo mesto najvišje med zadetki v brskalniku, potrebuje nenehno vzdrževanje, spremljanje uspeha, prilagajanje novim trendom in spreminjanje strategije. Vzdrževanje obsega še redno odpravljanje morebitnih tehničnih težav ter posodobitev s svežimi vsebinami.

 

Najboljši nasveti za optimizacijo spletnih strani

Kako optimizirati spletno stran? Najprej se je treba zavedati, da je to dolgotrajen proces, zato rezultati ne bodo vidni takoj. Za povečanje prepoznavnosti vašega podjetja in boljšo pozicijo v brskalniku je potrebno več kot le izbira ključnih besed ali dodajanje vsebin. Spremljati in razumeti boste morali tudi nastajajoče trende, tehnološke napredke, nove funkcije v vtičnikih, povezanih z iskanjem ter ciljno publiko. Zatorej proces SEO zahteva skrben, premišljen in predvsem individualen načrt.

Da bi izboljšali svojo uvrstitev na Googlu, je dobro slediti določenim merilom, smernicam in nasvetom, ki vam bodo pomagali, da se boste zavihteli na prvo mesto. Kaj naredi mesto odlično, je odvisno od tega, koga želite privabiti. Poskrbite, da sta vsebina in postavitev mesta optimizirani za dobro uporabniško izkušnjo. Pri tem poskusite razmišljati kritično – tako kot vaši kupci. Da bi bila njihova uporabniška izkušnja fantastična, vključite le tisto, kar potrebujete. Nihče ne zapusti mesta hitreje kot zmeden obiskovalec.

Ne pozabite, da se morajo strani hitro nalagati, vsebina pa mora biti vselej posodobljena. Že dolgo časa interneta ne obiskujemo le preko računalnika, zato poskrbite, da je prilagojeno vsem napravam. Mesto redno testirajte ter eksperimentirajte s svojo vsebino – le tako boste našli tisto, kar najbolj deluje. In za konec ne pozabite dodati kontaktnih podatkov. Ti naj bodo na vidnem mestu, da vas bodo obiskovalci lahko kontaktirali takoj, ko si to zaželijo.

 

optimizacija spletne strani za Google
optimizacija spletne strani za Google
  • Category :
  • Type :
Deli z drugimi: