05. april 2019

Dobro izbrane barve spletne strani so ključne za uspeh vašega posla

Izbor pravih barv je eno najpomembnejših orodij pri izdelavi spletnega mesta, pogosto pa ostane povsem spregledano. Dobro izbrana barva ali barvna kombinacija pritegne uporabnikovo pozornost, poudari pomen spletne strani, pri uporabniku ustvari željo in ga motivira, vpliva celo na zvestobo strank. Barve in barvne kombinacije spletne strani naj bodo skladne z logotipom in občutki, ki bi jih podjetje rado vzbudilo pri obiskovalcih. Učinkovita izbira barv zahteva dobro načrtovanje in nekaj osnovnega znanja teorije barv.

 

Barvne kombinacije za spletno stran

 

Osnove teorije barv

Na barvnem kolesu ločimo tri sklope barv:

  • Osnovne barve: rdeča, rumena, modra
  • Sekundarne barve: oranžna, vijolična, zelena
  • Terciarne barve: rumeno-oranžna, rdeče-oranžna, rdeče-vijolična, modro-vijolična, modro-zelena, rumeno-zelena

Harmonične in skladne barvne kombinacije izberemo tako, da na barvnem kolesu med seboj kombiniramo barve na štiri različne načine:

  • Analogne barve – na barvnem kolesu ležijo druga ob drugi
  • Monokromatske barve – izberemo več odtenkov iste barve
  • Komplementarne barve – na barvnem kolesu ležita ena nasproti drugi
  • Triadne barve – na barvnem kolesu tri barve med seboj tvorijo enakostranični trikotnik

 

Pomeni barv

Vsaka barva nosi v človeški podzavesti določen pomen.

  • Rdeča – simbolizira moč, strast, ljubezen, aktivnost, čustva
  • Oranžna – pomeni uspeh, entuziazem, prijateljstvo, toploto
  • Rumena – poudarimo veselje, radost, energijo, svežino, optimizem, mladost
  • Zelena – vzbudi v nas občutek svežine, umirjenost, sproščenost, zaupanje, mir, zdravje
  • Modra – pomeni udobje, jasnost, umirjenost, zvestobo, zanesljivost
  • Vijolična – simbolizira moč, prestiž, nostalgijo, ambicioznost, duhovnost
  • Roza – poudarimo nežnost, ljubezen, občutljivost, krhkost, toploto, igrivost
  • Črna – predstavlja prestiž, moč, dramatičnost, eleganco, resnost
  • Siva – vzbudi v nas občutke spoštovanja, modrosti, potrpežljivosti, dolgotrajnosti, inteligentnosti.

 

Barvna paleta

 

Ko izbiramo prave barve za spletno stran, pa moramo upoštevati tudi:

Blagovno znamko – če je naš posel že utečen, izberemo barve spletne strani, povezane z barvo logotipa in postopoma dodajamo barvne spremembe.

Naše občinstvo – izbrane barve naj bodo skladne s tem, katera čustva vzbujamo s izdelkom ali storitvijo, ki jo ponujamo.

Trende – razumevanje barvnih trendov nam nudi vpogled v prihodnost, kar našo spletno stran naredi sodobno in vplivno.

Ravnotežje – uskladimo barvno ujemanje in na barvni paleti izberemo najprej prevladujočo barvo, ki ji dodajamo ostale barve. Temne barve so običajno vidnejše in imajo vizualno več poudarka kot svetlejše barve.

 

Manj je več

Mavričnost spletne strani povzroča zmedo in utruja obiskovalčev pogled. Besedilo strani naj bo črne barve, saj je tako najlažje berljivo in ljudje so navajeni besedil v črni barvi. Izberimo 1-3 glavne barve na spletni strani, te zavzemajo 70% celotne strani. Zgolj ena barva naj bo izstopajoča, služi poudarkom in najpomembnejšim informacijam na strani. 1-2 barvi sta na strani nevtralni, kot ozadje oziroma barva praznine.

Izstopite iz sivine povprečja.

Povejte nam o željah vašega projekta.