Pričnimo
projekt

Kaj je domena in za kaj se uporablja?

Registracija domene je ena izmed osnov oz. temeljev postavitve spletne strani. Domena je del internetnega naslova, ki nosi edinstveno ime, s pomočjo katerega lahko obiskovalci dostopajo do spletne strani. Dve domeni ne moreta nositi enakega imena, saj ravno ime poskrbi za identifikacijo domen med seboj.

Domena je sestavljena iz dveh delov, in sicer iz domenske končnice in izbrane domene, skupaj pa ta dva dela tvorita ime oz. naziv domene. Bolj obsežne strani vsebujejo še poddomeno, ki označuje posamezno stran domene, kot je na primer trgovina, blog, pogosta vprašanja, itd.

registracija-domene

 

Zakaj je registracija domene pomembna?

Dejstvo je, da si življenja ne moremo več predstavljati brez interneta, digitalnemu razvoju pa se je v zadnjih 20 letih prilagodil tudi poslovni svet. V letu 2023 je število spletnih kupcev kar 2,64 milijard, kar je tretjina svetovnega prebivalstva. Ravno zato dandanes ni mogoče več uspešno ustvariti in voditi posla, ne da bi za to uporabljali spletno stran. Prav tako se je večino oglaševalske dejavnosti preselilo iz fizičnega sveta, televizije in radia na internet.

Vsote, vložene v spletno oglaševanje so enormne, praktično pa skorajda ni več mogoče dostopati do brezplačnih spletnih vsebin, ne da bi pri tem bili izpostavljeni spletnim oglasom. Ni pomembno, ali je naš namen oglaševati, prodajati izdelke oziroma storitve, predstaviti svoje delo s portfoliom, pisati blog ali novice, za vsako izmed teh dejavnosti je potrebna registracija domene in tako izdelava spletne strani. Teh je na spletu več kot dve milijardi, izmed katerih je aktivnih približno 400 milijonov.

Za konkurenčnost oziroma prepoznavnost kakršne koli dejavnosti je tako ključnega pomena, da je izvajanje dejavnosti mogoče tudi preko spleta, saj ljudje v povprečju za brskanje po spletu in ostalih spletnih aktivnostih, kot so uporaba družabnih omrežij, preživimo kar sedem ur dnevno.

domena

 

Kako registrirati domeno?

Najprej je potrebno izbrati ponudnika zakupljenih domen, ki je zanesljiv in preverjen. Nato se preveri razpoložljivost domene na spletni strani registrarja. Pri tem koraku se vnese želeno domensko ime in končnico, če pa je domena zasedena, pa bo potrebno izbrati drugo. Nato se izpolni registracijski obrazec, v katerega je potrebno vključiti podatke o lastniku domene, kontaktu, plačilu in nekatere ostale zahtevane informacije.

Za tem se izbere želeno obdobje registracije domene, pri katerem se ljudje običajno odločijo za obdobje enega leta. Nato se izvede plačilo, na koncu pa se še potrdi domeno s potrditveno e-pošto. Takrat je le-ta pripravljena za uporabo.

 

Lastnosti učinkovite spletne strani

Od vseh čutov je pri ljudeh definitivno najpomembnejši vid. Je najbolj razvit čut in je ključen za preživetje. Ravno zaradi tega vidika je pri registraciji domene in izdelavi spletne strani najpomembnejši prav vizualni aspekt spletne strani. Vizualni aspekt je tudi najpomembnejši pri odločanju obiskovalcev o kredibilnosti prikazane dejavnosti – 48% ljudi na podlagi grafične podobe spletne strani vrednoti dejavnost. Grafična podoba spletne strani ni pomembna le za pritegnitev novih obiskovalcev, temveč tudi za ohranjevanje starih. Kar 38% ljudi se odloči za prenehanje uporabe spletne strani, če ta ni vizualno privlačna.

 

Optične zakonitosti spletnih strani

Čeprav se delovanje človeških možganov med ljudmi precej razlikuje, pa obstajajo neke univerzalne zakonitosti, ki veljajo za večino obiskovalcev spletnih strani. Napredne tehnologije, kot so kamere za spremljanje pogleda, elektroencefalografija in magnetna resonanca, omogočajo zelo zanesljivo merjenje človekovih kognitivnih odzivov na različne dražljaje, med katere štejemo tudi grafično podobo spletnih strani. Tako so v zadnjih tridesetih letih znanstveniki s pomočjo teh tehnologij prišli do nekaterih ugotovitev, ki znatno prispevajo k smernicam za učinkovito oblikovanje spletnih strani.

Ko se obiskovalcu spletna stran naloži, je prva točka, v katero usmerijo svoj pogled, zgornji levi kot. Nato kar 80% časa gledajo levo polovico spletne strani, njihov pogled pa pada od leve proti desni. Nekaj malo čez pet sekund porabijo za ogled logotipa in imena spletne strani, kar 86% ljudi pa želi videti informacije o izdelku ali storitvi na začetni strani. Za formiranje generalnega mnenja o spletni strani pa obiskovalci le-te porabijo 50 milisekund. Ker je to izjemno hitro, mora biti zato generalna podoba spletne strani kar se da privlačna.

uporabniska-izkusnja-je-za-obiskovalca-najpomembnejša

 

Uporabniška izkušnja je najpomembnejši aspekt spletne strani

Uporabniška izkušnja je v prvi vrsti tista, ki določi, ali bo uporabniku spletna stran všeč ali ne. Kar 89% potrošnikov se zgolj zaradi slabe uporabniške izkušnje odloči za spletno stran konkurenta, zato je za uspešno poslovanje kritičnega pomena, da uporaba spletne strani poteka gladko, učinkovito in da je celostna podoba spletne strani maksimalno prijetna.

Dobra uporabniška izkušnja pomeni hitro, gladko delovanje brez dolgega čakanja (človekova pozornost je namreč z uporabo tehnologije in digitalizacijo vedno krajša), preglednost spletne strani in intuitivno postavljeni elementi na spletni strani. Barve morajo biti privlačne, prav tako pa mora biti na začetku razkrita ravno pravšnja količina informacij – dovolj, da uporabnik ve, za kaj gre in dovolj malo, da na strani ni gneče ter da uporabnika pozove k nadaljevanju branja informacij na drugih zavihkih.

Trendi izdelave spletnih strani in človeškega konzumiranja digitalne tehnologije se razvijajo hitreje kot kadarkoli, zato je potrebno za uspešno oblikovanje spletnih strani biti vedno v stiku z novimi, spreminjajočimi se smernicami.

uporabniska-izkusnja-spletne-strani

  • Category :
  • Type :
Deli z drugimi: