Pričnimo
projekt

Lighthouse – kaj je, kdaj se ga uporablja in zakaj?

Podrobnosti Googlovega algoritma so skrbno varovana skrivnost. A vselej se pojavlja veliko informacij o tem, kaj se iskalniku zdi pomembno pri razvrščanju rezultatov. Lighouse je brezplačno odprtokodno avtomatizirano orodje za hitro ugotavljanje, kako deluje spletna stran. Ta daje vpogled v njeno delovanje na način, kot ga morda dojema Google. Po podanem URL naslovu katere koli strani Lighthouse izvede vrsto nadzorov in pregledov, nov nabor signalov pa razčleni kako uporabnik doživlja določeno stran. Ustvarjeno referenčno poročilo poda dragocene informacije o tem, zakaj je bila revizija poglavitna, kakšne težave so se pojavile, ter nasvete za izboljšanje učinkovitosti.

Kako deluje Lighthouse ocenjevanje?

Lighthouse ponuja vpogled v delovanje spletnega mesta z le nekaj kliki. Vsako podano poročilo zajema 5 kategorij:

  • Dostopnost
  • Uspešnost
  • SEO (Search Engine Optimisation)
  • Najboljše prakse
  • Progresivno spletno aplikacijo

Google je v preteklosti že potrdil, da mobilna izkušnja in hitrost nalaganja, vplivata na algoritem. Te meritve dopuščajo hitri vpogled v uspešnost strani na teh ključnih področjih. Na oceno trenutno vpliva 6 različnih meritev, ki se bodo čez čas verjetno nekoliko spreminjale. Lighthouse 8 zajema sledeče meritve:

  • First Contentful Paint (10 %) – koliko časa je potrebno, da se prikaže prva vsebina
  • Speed Index (10 %) – koliko časa preteče, predno je stran naložena
  • Largest Contentful Paint (25 %) – podaja čas, v katerem se prikaže glavna vsebina od tedaj, ko se je stran začela prvič nalagati
  • Time to Interactive (10 %) – koliko časa preteče, preden je stran popolnoma interaktivna
  • Total blocking time (30 %) – meri skupno količino časa, v katerem je stran blokirana pri odzivanju (dotik zaslona, pritisk na tipkovnici)
  • Cumulative Layout Shift (15 %) – poda informacije o tem, kako pogosto uporabniki doživljajo nepričakovane premike postavitve

Jasen sistem ocenjevanja od 1 do 100 omogoča preiskavo ter iskanje neskladij. Ocena je povprečje rezultatov metrike, ki so barvno kodirani. Slednji podajo natančno oceno in predloge za izboljšanje na določenih področjih.

  • Category : Lighthouse
  • Type :
author avatar
Aleksandra Vsisi

Ocenjevanje mobilnih naprav v primerjavi z namiznimi?

Lighthouse ponuja dve različni oceni spletne uspešnosti – eno za mobilne in drugo za namizne naprave. Dve reviziji največkrat podata zelo različni oceni. Ocenjevanje spletnih mest dostopnih preko namiznih naprav se nekoliko razlikuje od tistega kjer je dostop omogočen preko mobilnih naprav. Razlog za to so počasnejši procesorji mobilnih naprav, edinstvena pravila CSS na mobilnih napravah ter Page Speed Insights.

  • Category : Lighthouse
  • Type :
author avatar
Aleksandra Vsisi

Zakaj je mobilni rezultat za mojo spletno stran tako nizek?

PageSpeed Insights ali na kratko PSI poroča o uporabniški izkušnji na namiznih in mobilnih napravah ter daje predloge o tem kako spletno stran izboljšati. Večina mobilnih naprav uporablja omrežji LTE in 5G. Ta spekter dopušča visoko podatkovne hitrosti in izredno zmogljivost. Žal PageSpeed Insights še vedno prikazuje mobilno različico spletnega mesta, ki se nalaga preko simulirane povezave 3G. Slednja je precej počasnejša in ne predstavlja velike večine uporabnikov. Zaradi tega je Lighthouse ocena za mobilne naprave pogostokrat slaba, čeprav je ocena za namizne računalnike lahko visoka.

  • Category : Lighthouse
  • Type :
author avatar
Aleksandra Vsisi

Kakšni so mobilni rezultati na drugih spletnih mestih?

Mnogi menijo, da so mobilni rezultati večjih podjetij izjemno visoki, a še zdaleč ni tako. Preden bo tehnologija za optimizacijo mobilnih spletnih mest postala standard za prikazovanje kakovostnih mobilnih rezultatov, potrebuje še kar nekaj izboljšav. 100 največjih spletnih trgovcev ima namreč povprečno oceno 25,9 od 100. Med najvišje uvrščenimi sta seveda mogotca Microsoft z oceno 68 in Apple z 58. Priznana spletna mesta, kot so Youtube, HP in Ikea, se z rezultati ne morejo ravno pohvaliti.

Spletna stran Aplle.com je imela na dan 23.03.2023 mobilno oceno za Performance, ki vsebuje izračun hitrosti 33. Spletna stran Microsoft.com je imela na isti dan Performance oceno 54. Kot vidite tudi pri najbolj znanih podjetjih, kjer se v razvoj spletne strani vlaga še in še denarja, ocena za Perfomance na mobilni verziji niha. Slabše ocene spletne strani pa na realno uporabniško izkušnjo ne vplivajo.

  • Category : Lighthouse
  • Type :
author avatar
Aleksandra Vsisi

Bo visoka ocena izboljšala moj SEO?

Preprost in hiter odgovor je ne. Iskalnik Google pri razvrščanju upošteva rezultate Lighthouse. A čas in trud, ki sta potrebna za izboljšanje rezultata in višjo uvrstitev preko orodja, preprosto nista realna. Bolje kot biti obseden s popolno oceno uspešnosti, je porabiti čas za pravilno in dosledno optimizacijo tistih delov spletne strani, ki bodo poskrbeli za večji obisk, izboljšano uporabniško izkušnjo (čim manj klikov, besedila, ki stranki podajajo relevantne informacije …), enostaven in standardiziran nakup, v kolikor imate spletno trgovino itd. Tako boste dosegli višjo uvrstitev na Googlu za tiste dele spletne strani ki so pomembni za vaše podjetje.

  • Category : Lighthouse
  • Type :
author avatar
Aleksandra Vsisi

Ne bodite obsedeni s popolnimi rezultati Lighthouse in zakaj ne?

Popolni rezultati ne obstajajo, saj je preveč spremenljivk, ki vplivajo nanje. Odličen primer so razvpito nizki rezultati za mobilne naprave. Česa mnogi ne vedo, je to, da se lahko rezultati zelo razlikujejo od testa do testa tudi po 10 in 20 točk. Razlog za to so različne uporabniške izkušnje. Kako en obiskovalec izkusi spletno mesto, se namreč precej razlikuje od tega, kako ga drugi. Nanje pa vplivajo še raznovrstni dejavniki od razširitev brskalnika, lokacije (geografija), dinamičnega frekvenčnega skaliranja (CPU throttling), hitrosti lokalnega omrežja in celo lokacija strežnika. Popolna ocena uspešnosti ne sme predstavljati končnega cilja, temveč izhodiščno točko. Namesto da bi se osredotočili na rezultate, skrbno analizirajte priporočila in raziščite, katera od njih bodo z le nekaj truda pripomogla k večji prodaji, bolšji izkušnji ipd.

  • Category : Lighthouse
  • Type :
author avatar
Aleksandra Vsisi

Zakaj bi potem sploh uporabljali Lighthouse?

Lighthouse je še vedno neprecenljivo orodje za optimizacijo spletnega mesta, kljub temu, da odprtokodno avtomatizirano orodje res morda ni najboljše orodje za merjenje dejanskih uporabniških izkušenj. Slednje je namreč težko oceniti le z eno metriko, saj je vsaka metrika odvisna od konteksta, v katerem se zbira, njen rezultat pa je nagnjen k spremenljivosti. A kljub nekaterim pomanjkljivostim pri izračunih Lighthouse prinaša ključen vpogled v morebitne težave spletnega mesta ter ponuja ustrezne rešitve zanje.

  • Category : Lighthouse
  • Type :
author avatar
Aleksandra Vsisi

Primerjava ocen med mobilno in PC verzijo za spletno stran APPLE.com dne 23.03.2023

Lighthouse ocena prikaza spletne strani Apple.com za mobilne naprave

Apple.com – ocena za mobilne naprave

Lighthouse ocena prikaza spletne strani Apple.com za stacionarne računalnike

Apple.com – ocena za stacionarne računalnike

Primerjava ocen med mobilno in PC verzijo za spletno stran MICROSOFT.com dne 23.03.2023

Lighthouse ocena prikaza spletne strani Microsoft.com za mobilne naprave

Microsoft.com – ocena za mobilne naprave

Lighthouse ocena prikaza spletne strani Microsoft.com za stacionarne računalnike

Microsoft.com – ocena za stacionarne računalnike

  • Category : Lighthouse
  • Type :
author avatar
Aleksandra Vsisi