Pričnimo
projekt

Spletni donos banner

Napake pri izdelavi spletne strani

Pri izdelavi spletne strani je pomembno ohraniti pravo razmerje med funkcionalnostjo in vsebino ter samim oblikovanjem. Še tako lep dizajn nam ne bo pomagal, če stran ne bo vsebovala kvalitetno in premišljeno napisanih besedil, ki obiskovalcu podajo vse informacije o storitvah, produktih in nas kot podjetju. Seveda pa velja tudi obratno! Niti najboljša besedila nam ne bodo nič koristila, če bodo prikazana na staromodni strani ali v neberljivi pisavi.

Izdelava spletne strani

Katerih stvari se je pri izdelavi spletne strani dobro izogibati?

  • Če niste strokovnjak ali vsaj poznavalec spletnega dizajna, se izdelave ne lotevajte sami. V kolikor si želite le prostočasne spletne strani ali pisanja bloga, bo izdelek najbrž sicer popolnoma zadoščal. A če želite na spletu promovirati svoje podjetje oziroma voditi e-trgovino, si le priskrbite nasvet nekoga, ki stvar obvlada – ali pa zaupajte strokovnjakom kar celoten proces izdelave.
  • Ne prekoračite svojega budžeta. Če je le možno, se že vnaprej pozanimajte o vseh morebitnih stroških in si zastavite konkretno številko, ki je niste pripravljeni preseči.
  • Ne pričakujte, da bodo obiskovalci strani pripravljeni veliko časa nameniti za iskanje informacij. Ne bodo. Vaša spletna stran mora biti pregledna in enostavna za uporabo – v nasprotnem primeru bodo uporabniki stran zapustili in odšli drugam.
  • Prav tako ne pričakujte, da bodo ljudje vašo stran našli kar po naključju. Vsakega uporabnika je potrebno načrtno privabiti z učinkovitimi kampanjami optimizacije in oglaševanja na Googlu, Facebooku in drugih socialnih omrežjih.
  • Na stran ne nalagajte slik brez besedilnih opisov in drugih meta podatkov. Spletni iskalniki slik ne morejo ‘videti’, znajo pa prebrati in razumeti besedilne opise. S tem, ko jih zagotovite, si povečate možnost, da vas bodo iskalniki bolje rangirali v seznamu iskanja. Pri izdelavi  se pogosto pozabi na pravilno opisovanje slik, saj je stvar lahko zamudna. Se pa splača!
  • Ne uporabljajte Flasha. To je sicer osebna odločitev, je pa treba vedeti, da Flash ni kompatibilen z veliko napravami, sploh mobilnimi. Če želimo omogočiti, da bo spletna stran vidna kar največ uporabnikom, se je bolje izogniti tej opciji. Prav tako premikajoči tekst, preoblikovani kurzorji in gibljive animacije uporabnika odvračajo. Stran naredijo kičasto in neprofesionalno, ter jo tudi upočasnijo.
  • Ne predvajajte glasbe! Spletne strani, ki začnejo predvajati melodije takoj, ko se jih odpre, obiskovalca zmotijo in mu gredo na živce. Če res želimo vključiti nek posnetek, moramo kodo oblikovati tako, da bo posnetek obiskovalec lahko prižgal, ustavil in ugasnil kadarkoli si bo to želel.
  • Ne pustite, da vsebine na strani vsebujejo nedelujoče povezave (t.i. broken links). Vse povezave je treba redno preverjati in se prepričati, da še vedno delujejo. V nasprotnem primeru lahko v očeh obiskovalcev (in tudi iskalnikov!) izgubite kredibilnost.
  • Poskrbite, da spletna stran ne bo vidna le na namiznih računalnikih! V današnjem času se vse več poizvedovanj seli na prenosne naprave, mobilne telefone in tablice, zato moramo ostati v koraku s časom in poskrbeti, da bodo naše vsebine videli vsi; ne glede na napravo, ki jo uporabljajo.

Dober citat, ki bi se ga morali pri izdelavi internetne strani držati, je naslednji: “Speak to your visitors – not your ego.” V prevodu to pomeni, da bi morali nagovarjati obiskovalce strani (in upoštevati njihove potrebe ter želje), ne pa sebe. Tudi če se nam osebno zdi stran lepa in se na njej znajdemo, to še ne pomeni, da ustreza ciljni skupini obiskovalcev, ki jo želimo nagovoriti. Kvalitetna izdelava internetne strani vedno vključuje to, da se oblikovalec oziroma programer postavi v vlogo (potencialnih) uporabnikov, preuči njihove navade, tržišče in to, kakšno oblikovanje bi bilo najbolj primerno. Kaj želimo strankam sporočiti? Kakšen vtis bi radi pustili? S premislekom in analizo ciljnih skupin si bomo zagotovili najboljši možni rezultat. Preberite si še o oblikovalskih trendih skozi zgodovino

Deli z drugimi: