Pričnimo
projekt

Spletni donos banner

Trendi izdelave spletne strani

Spletni dizajn se je od svojih nastankov do danes srečal že s številnimi trendi. V svojih začetkih v 90-ih so bile internetne strani sestavljene le iz preproste HTML strukture – vsebovale so naslove ter neoblikovane besedilne odstavke. V sredini 90-ih je prišlo do možnosti ustvarjanja t.i. besedilnih škatel, tako da je bilo možno različne informacije grupirati med seboj in imeti več nadzora nad razporeditvijo teksta. Konec tisočletja se je že pojavil CSS, ki je omogočal ločevanje vsebine od oblikovanja. Če je bil pred tem fokus predvsem na vsebini, se je to zdaj umaknilo prezentaciji, videzu in stilu. Prišlo je tudi do oblikovanja različnih trendov. Veliko spletnih strani je imelo na vhodni strani ali celo na podstraneh “hit counter”, ki je štel, koliko ljudi je že obiskalo spletišče in to sporočal tudi vsakemu obiskovalcu. Na tak način se je tudi sporočalo priljubljenost posameznih strani.

Izdelava spletne strani v kodi

Izdelava spletnih strani od preloma tisočletja naprej

Obdobje med letoma 2003 in 2010 je, kar se tiče izdelave strani in oblikovanja spletnih strani, močno zaznamoval pojav Spleta 2.0.  Zelo priljubljene so bile predvsem razne bleščeče in vpadljive 3D oblike ter uporaba pikselnih slik. Pogosto je bilo vključevanje gumbov in naslovov z zaobljenimi robovi in sencami, kar je ustvarilo značilni efekt. Oblikovanje spletne strani se je zelo fokusiralo na to, da so navigacijski menuji, gumbi in povezave izgledale čim bolj vpadljivo, da bi jih obiskovalci strani kliknili. Sploh v zadnjih letih ta trend popolnoma izumira. Logotipi številnih podjetij (recimo Google) so se odločili iti v nasprotno smer, in vključujejo bolj minimalistične 2D grafike. Med letoma 2010 in 2012 je prišlo do vzpona hiperrealističnega oblikovanja spletnih strani in predvsem logotipov, ikon in grafik. Gre za dosledno in natančno imitiranje barv, teksure in osvetlitve realnih predmetov v digitalnem okolju. Primer so recimo Applove ikone.

Kakšni so sodobni trendi oblikovanja strani?

Od leta 2012 je pri izdelavi spletnih strani v porastu t.i. ploščat dizajn (flat design). Gre za sodoben stil v svetu digitalnega oblikovanja, ki izpušča grafične elemente, ki nimajo nobene posebne vrednosti. Temelji na vektorski obliki in je kompatibilen z različnimi napravami. Ključ je v preprostosti in izogibanju pretiranim dekoracijam (teksture, sence itd.). Končni izgled je pregleden in svetel, s čistimi linijami, živimi barvami in dvodimenzionalnimi grafikami. Ker umaknemo kičaste dekoracije, to pomeni, da je celoten izgled bolj sofisticiran in je večji poudarek tudi na vsebini same strani. Zaradi izogibanja nepotrebnemu oblikovanju, je tudi kodirni zapis bolj čist in stran se hitreje nalaga na različnih platformah in napravah, od mobilnih telefonov do tablic. Ploščati dizajn je prav tako koristen za branding podjetja, saj se zaradi svoje enostavnosti in prepričljivosti ljudem hitro vtisne v spomin.

Oblikovanje ikon

Drugi trendi, ki so se pojavili in so nekateri še prisotni, so:

  • Videi ali gifi čez celotno ozadje strani
  • Besedilna polja brez ostrih robov, temveč z zaobljenimi (npr. Twitter, tudi iskalno polje v Googlu)
  • Zelo minimalistično oblikovanje spletne strani
  • Brutalističen dizajn, predvsem pri bolj alternativno usmerjenih straneh. Estetika tega videza je blizu dizajnu 90-letih in ga načrtno oponaša
  • Enostavne animacije, ki povzročijo premikanje slik ali delov teksta, ko se pomikamo po strani navzdol
  • Animirane tranzicije med podstranmi
  • Ponoven vzpon maksimalizma v določenih tržnih nišah
  • Ročni dizajn, ki vključuje pisano pisavo oziroma ročno napisane tekste. Odraža osebni stik in v obiskovalcu spodbudi željo po kvalitetnem domačem izdelku in podpiranju lokalnih podjetij oziroma obrtnikov.
  • Personalizacija spletnih strani, ki je na velikem vzponu, in prinaša odlične rezultate (npr. Youtube, Netflix s priporočili filmov in serij glede na uporabnikovo zgodovino gledanja)

Oblikovanje strani – 30 let napredka

Oblikovanje in izdelava spletnih strani je v skoraj 30 letih ogromno napredovala. Prišli smo od najbolj enostavnih dizajnov, ki so vsebovali le gol neoblikovan tekst, do pravih mojstrovin, ki vključujejo uporabo multimedijskih vsebin in visoko interaktivnost. Današnje internetne strani zagotavljajo najboljšo možno uporabniško izkušnjo, kdo pa ve, kakšni trendi in inovacije nas še čakajo v prihodnosti. Raziskave kažejo, da se 40% ljudi ne bo vrnilo na slabo oblikovano spletno stran, in da je 50% prodaje izgubljene zaradi slabe navigacije in strukture strani. Tudi vedno več ljudi nakupuje preko spleta kot kdajkoli.