Ljudje smo se navadili, da iz medijev v nas neprestano skačejo oglasi. Nezaželene vsebine zmotijo, prekinejo našo koncentracijo in postanejo moteče. Zato smo ob brskanju po spletu, gledanju televizijskega programa, branju časopisa ali revije in poslušanja radia, razvili prav posebno sposobnost – oglasov sploh ne zaznamo več. Zanje smo postali slepi in gluhi, kar pa oglaševalcem ni všeč. Oglasi namreč prodajajo, zato jih moramo opaziti.
V svojem bistvu je naravno oglaševanje zanimiva in privlačna vsebina, ki je videti in se bere kot povsem običajen zapis, vendar je v resnici naročen. Prilagojen mora biti ciljni skupini medija, kjer je objavljen, saj bo drugače zbodel v oči. Bralce taka vsebina zmoti, kar pa vpliva na to, da ne opazijo vsebine sporočila. Naravni oglasi se pojavijo tam, kjer jih ljudje ne pričakujejo. Naravnani so na ustrezno temo, sporočilo ali vsebujejo zanimivo pripoved. Bralci se ob njih ne počutijo, kot da pred sabo vidijo oglas, čeprav so omenjene vsebine označene s »priporočeno«, »oglas« ali »sponzorirano«. Raziskave so pokazale, da si bralci naraven oglas ogledajo kar 53% pogosteje kot klasičen oglas, označen s pasico. Kar 70% vseh ljudi, ki si oglas ogleda, pa si želi spoznati izdelke, oglaševane z vsebinami naravnega oglaševanja.
Na splošno obstajajo tri vrste vsebin, ki zelo dobro delujejo v sklopu naravnega oglaševanja in imajo veliko možnosti, da bodo vplivale na bralca.
Gre za oglas v obliki uvodnika ali razširjenega članka, ki je objavljen v tiskanih medijih. Običajno je daljši ter združuje novinarski slog pisanja z obliko in namenom oglasa. Na videz je povsem enak preostalim vsebinam v časopisu ali reviji, zakonodaja pa zahteva, da nosi oznako, da gre za naročeno vsebino. Dobro spisan advertorial z ustreznimi informacijami in zanimivo piščevo perspektivo, vpliva na bralce in koristi oglaševalskim namenom.
Oglas je v tem primeru zelo podoben običajnemu radijskemu ali televizijskemu programu, vendar je vsebina bolj osredotočena na določen izdelek ali storitev.
V teh primerih se oglasi lahko osredotočajo na zelo specifične ciljne skupine v bazi sledilcev določenega družabnega omrežja. Doseg objave morda ni tako širok kot pri preostalih dveh naštetih možnostih, vendar gre lahko vpliv globlje do izbrane ciljne skupine potrošnikov.
Oglaševalce zanima, v kolikšni meri so se uporabniki vključili in jih je objavljena vsebina pritegnila. Čarobnost spleta je, da se vsak pogled, klik in čas, porabljen na določenem spletnem mestu, zbira in analizira, kar daje zelo natančne vpoglede v to, koliko uporabnikov je objavljena vsebina zares pritegnila.