05. april 2019

Najpogostejše napake spletnih strani, zaradi katerih izgubljate stranke

Vaša spletna stran je jedro vaše dejavnosti na spletu in vrata do vaših strank. Učinkovito spletno mesto močno vpliva na privabljanje in pridobivanje strank, slabo jih lahko odžene. Pred nami je pregled najpogostejših napak, ki jih naredimo, ko snujemo in izdelujemo svojo spletno stran. Popravki teh napak ali izogibanje le tem, bo povečalo možnosti za uspeh vašega podjetja, ne glede na področje poslovanja.

 

Napake pri izdelavi spletne strani

 

Spletna stran je počasna

Če traja več kot 4 sekunde, da se vaša spletna stran popolnoma naloži, je prepočasna. Google je v svoji raziskavi ugotovil, da je 70% spletnih strani potrebuje 7 sekund ali več, da se v celoti naložijo. Ugotovili so tudi, da počasnejša kot je stran, bolj verjetno je, da boste uporabnika izgubili. Ena sama sekunda je najbolje sprejeta praksa za lastnike spletnih strani, ki želijo obdržati uporabnika. Dejstvo je tudi, da hitrost same strani bistveno vpliva na uvrstitev med zadetke iskalnika. Hitrost Google uporablja kot faktor razvrščanja za ocenjevanje strani.

 

Tipografske napake

-          Izbor pisave

Če je pisava na vaši spletni strani nejasna in neberljiva, nagnjena, podobna pisavi z roko, zmanjšuje kognitivno gladkost. Kognitivna gladkost je termin, ki se nanaša na enostavnost uporabe za obiskovalca spletne strani. Ali razume, kar vidi? Mora pozornost posvečati razumevanju, namesto da bi se posvetili vsebini?

-          Neporavnanost, razmiki med besedami in besedili

Bolj ko so znaki in simboli stisnjeni skupaj, težje je obiskovalcem vaše spletne strani prebrati in razumeti, kaj sporočate. Jasnost je izredno pomembna, saj obiskovalcev ne morete prepričati, dokler vas ne razumejo.

-          Uporaba različnih slogov pisav

Uporaba različnih slogov in velikosti pisav povzroča zmedo. Večkratno spreminjanje pisav prav tako kot nepravilen izbor pisave, zmanjšuje kognitivno gladkost. Vizualna hitrost, s katero pogled potuje po strani, se upočasni, kar razbija bralčevo pozornost. Spletna stran je privlačna, če so na njej le 2-3 različne pisave.

-          Neujemajoči se slogi pisav

Uporaba 2-3 pisav je dobra ideja, če se med seboj ujemajo. Neujemajoče se pisave se borijo za bralčevo pozornost, s tem pa besedilo izgublja svoj poudarek.

-          Nepreglednost vsebine

Obiskovalci vaše spletne strani med povprečnim obiskom preberejo 28% besedila na strani. To ne pomeni, da morate zmanjšati količino vsebine, pač pa jo je potrebno oblikovati tako, da jo je mogoče s pogledom preleteti in preprosto pregledati. Razdelimo jo na:

 

1. Opisne podnaslove

2. Kratke odstavke (dva do trije stavki)

3. Krepko, ležeče in označeno oblikovanje

4. Oznake in oštevilče sezname

5. Piktograme in ikone

 

-          Pravopisne in slovnične napake

Napake pri pisanju in črkovanju spodkopavajo verodostojnost zapisov na vaši spletni strani, ustvarjajo slab prvi vtis in pogostokrat povzročijo odhod uporabnika s strani.

Izdelava strani

Oblikovne napake

Oblikovanje spletnih strani, zlasti za mala podjetja, je v preteklih 15 letih močno napredovalo, vendar so osnovna načela oblikovanja ostala enaka. Naštejmo nekaj napak, ki se jim morate izogniti pri oblikovanju ali prenovi vašega spletnega mesta.

-          Odzivno oblikovanje

Je najpomembnejša funkcija spletne strani. Naredi jo dostopno vsem, ne glede na napravo, s katere uporabniki dostopajo na stran – namiznega računalnika, pametnega telefona ali tablice. Prilagodljivost spletne strani različnim napravam zaznava tudi Googlov iskalnik in takšne spletne strani umešča med zadetke višje. Kar 48% uporabnikov raziskave meni, da če se spletna stran ne prikazuje optimalno na pametnem telefonu, dobijo občutek, da podjetju ni mar zanje. To oblikovno pomeni dovolj velike gumbe in povezave na spletni strani, da se jih je mogoče preprosto dotakniti in se prek njih pomakniti do želenega dejanja ali strani.

 

Izdelava spletnih strani

 

Uporabniške napake

Obiskovalci vaše spletne strani se na strani znajdejo z zelo specifičnimi vprašanji, na katera želijo dobiti odgovor. Stran hitro zapustijo, če spletno mesto ignorira ali zavrača odgovor na njihova vprašanja. Vprašanja se seveda razlikujejo glede na področje delovanja vašega posla, vendar si obiskovalci običajno želijo izvedeti:

-          Kako stopiti v stik z resnično osebo v vašem podjetju?

-          Kakšna je cena vaših izdelkov ali storitev?

-          Kakšna je običajna praksa v primeru vračil in reklamacij?

-          Kakšen je vaš Pravilnik o zasebnosti?

-          Kakšna je običajna praksa pri pošiljanju izdelkov?

-          Kje se nahajate?

-          Zakaj izbrati vaš izdelek/storitev in ne konkurenčnega?

 

Prav tako obiskovalci, zlasti spletnih trgovin, uporabljajo iskalnik, da bi našli natančno tisti izdelek, ki ga iščejo. Iskalnik je orodje, s katerim obiskovalci obvladujejo velike in kompleksne spletne strani. Odličen iskalnik vsebuje:

-          Dobro tipografijo

-          Povezave k drugim, sorodnim izdelkom

-          Različice ključnih besed

 

Preberite več o digitalni strategiji

Grafične in slikovne napake

Generične fotografije vaši strani ne prinesejo nič dobrega. Njihova splošnost namreč odvzame strani jasnost in pomen. Izvirne fotografije in slike, pa prav nasprotno, krepijo to, kar sporoča besedilo. Obiskovalci lažje razumejo celoto. Zato je uporaba izvirnih fotografij in slikovnega materiala najboljša izbira.

Raztegnjene in slike s slabo vidljivostjo delujejo ceneno in neprofesionalno. To uporabnikom zmanjša zaupanje. Večje in obsežnejše slike podaljšujejo čas nalaganja spletne strani, kar povzroči, da obiskovalci odhajajo. Če želite slike na svoji spletni strani, uporabljajte običajne oblike datotek, kot so PNG, JPEG in GIF, izognite pa se TIFF.

Varnost spletne strani

Če stran ni HTTPS varna, je za iskalnike in previdne uporabnike spleta, kot da pred njimi mahate z rdečo zastavo. In to ne velja le za spletne trgovine – če od uporabnikov zahtevate katere koli osebne podatke, od e-pošte, imena, priimka in telefonske številke,  - morate zaščititi svoje spletno mesto. V nasprotnem primeru vas bo Google (in drugi iskalniki) potisnil nižje med rezultate iskanj in omejil vašo spletno prepoznavnost.

 

Izdelava spletne strani

Izstopite iz sivine povprečja.

Povejte nam o željah vašega projekta.